Kan ingen göra en multi-köks-maskin?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fick ett ryck när jag kom hem och började städa i köket och tog tag i att städa ur ena skafferiet där vi har alla köksmaskiner etc.
Hur fan kan man samla på sig så mycket skit och vad tänker man på när man står i butiken och ska köpa?

På bilden finns:
Popcorn-maskin *skitgrej, används aldrig och jag hatar popcorn*
Juice-press *tjejen påstår att den används, jag får aldrig färsk juice*
Potatis-skalarmaskin *används hyffsat ofta, skitbra grej*
Smörgås-grill *använde den 2 ggr*
Våffeljärn *ett måste*
Choklad-smältarmaskin *typ helt onödig, vattenbad funkar bättre*
Sån där köks-assistent till bröd etc *används 1-2ggr/år*
Ris-kokare *helt värdelös då den bränner riset, används ändå*
Matberedare *nyss köpt, funkar skitbra och används mycket*
El-grill *används ofta, skitbra pryl när man inte orkar tända grillen*
Mixer-set med vakum-sug etc *en del av tillbehören används*
Blender x2 *Köpte ny då den röda lät för mycket, har ej orkat kasta förrän idag*

Så, vad finns det mer för roliga maskiner man kan köpa till köket, har ni några tips :D
En ny knivslip ska jag nog köpa, givetvis elektrisk. Den gamla är av proffsigare sort men låter illa och är ful.

/Köksmaskins-nörden

Bifogat

• köksmaskiner.jpg
    köksmaskiner.jpg
    104.7 KB · Visningar: 116
Jag kan köpa bakmaskinen av er om den är billig:)
Jag bakar nog 2ggr/vecka iallafall och min elvisp brinner snart upp;)

Jag kan köpa bakmaskinen av er om den är billig:)
Jag bakar nog 2ggr/vecka iallafall och min elvisp brinner snart upp;)

Då får jag väl stryk av tjejen antar jag :näsblod

2fast4Hjo, vi har ingen kaffebryggare i huset. Ingen av oss dricker kaffe och det håller släkten borta då alla dricker kaffe som heroinister skjuter sönder ådrorna...

Ris gör man i micron. :tummenupp

En sådan här härlighet besitter jag. Nyttjas ca 1 gång per år.

istockphoto_403064_apple_peeler.jpg

Jag saknar en ankpress. De finns från ca 12 kkr och upp. Det är viktigt för den prylgalne prettokocken. Den ska användas en gång och sedan väl synligt trona i det sönderdesignade köket så att alla gästerna kan betrakta vansinnespjäsen medans man med världsvan min berättar hur praktiskt det är med den kromade klumpen "varenda gång man gör Normandiska fågelrecept".

/J

Jag saknar en ankpress. De finns från ca 12 kkr och upp. Det är viktigt för den prylgalne prettokocken. Den ska användas en gång och sedan väl synligt trona i det sönderdesignade köket så att alla gästerna kan betrakta vansinnespjäsen medans man med världsvan min berättar hur praktiskt det är med den kromade klumpen "varenda gång man gör Normandiska fågelrecept".

/J

På nk hade om en ankpress för 70 papp förut! Ett kök är inte komplett utan en sådan! Jag ska ha 2.

På nk hade om en ankpress för 70 papp förut! Ett kök är inte komplett utan en sådan! Jag ska ha 2.

Fan, du har lurat mig, du är ingen söderböna.:gråta Jag tror att du och Markus bor ihop på Villagatan eller nåt :hihi

Vart är vattenkokaren?

Den står på en hylla ihop med knivslipen, bredvid micron.

En ankpress var ju en bra idé, får kolla blocket och se om någon har tröttnat... Katten skulle bli överlycklig :D Han fångar, jag pressar.

Fan, du har lurat mig, du är ingen söderböna.:gråta Jag tror att du och Markus bor ihop på Villagatan eller nåt :hihi

Sibylleg... Han är nere och parkar om chayenen och så skulle han för bi dellidisken och tjöpa vitlöksmarinerade sniglar som vi ska gorma i oss.

Sibylleg... Han är nere och parkar om chayenen och så skulle han för bi dellidisken och tjöpa vitlöksmarinerade sniglar som vi ska gorma i oss.

Helvete! Nu fick du mig att garva högt på jobbet, igen! :rofl :rofl

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...