Kan hojen ta skada av att inte ställa ventilerna?

Ja, men... botten och botten. Den måste ju ned tills det tar stopp innan man kan skruva upp den en mutterkant? Annars kanske man råkar skruva en mutterkant när det redan är ett mellanrum där... så slutar det med att man har 0.20mm spel.
 
Ja, men... botten och botten. Den måste ju ned tills det tar stopp innan man kan skruva upp den en mutterkant? Annars kanske man råkar skruva en mutterkant när det redan är ett mellanrum där... så slutar det med att man har 0.20mm spel.

Dra inte för knug och potatisland bara, det känns tydligt när den går an, små verktyg, fingertopps-mek (veva upp låsmuttern ordentligt när du meckar, annars kan den vara med och krångla till det).
 
jag är riktigt glad över att jag kontrollerade mitt ventilspel på R1:an innan serviceintervall. en ventil som hade slitits ner och det var väldigt nära ett haveri!
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top