Kan framdrevet stå snett?????

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
den e dessvärre såld...
Ja kan framdrevet stå snett??... har precis bytt drivpaket men jag tycker de känns som kuggen fram "käkar" kedja.... tror jag har en taskig kopplingskorg... den e jäklig ryckig vid växlingar... ingen aning om de e de... men de e en chansning....

Nån som kan??

BusNicke skrev:
Ja kan framdrevet stå snett??... har precis bytt drivpaket men jag tycker de känns som kuggen fram "käkar" kedja.... tror jag har en taskig kopplingskorg... den e jäklig ryckig vid växlingar... ingen aning om de e de... men de e en chansning....

Nån som kan??

Nej,skulle gissa på att du fått bakhjulet snett istället,mät och kolla.

Du har inte blandat ihop några distanser ?

Långa farbron skrev:
Nej,skulle gissa på att du fått bakhjulet snett istället,mät och kolla.

Du har inte blandat ihop några distanser ?

Har kollat bakhjulet... o alla kugg ligger mitt i kedjan... då e de väl rakt....

Hmm.... såg inga distanser vid framdrevet.....

BusNicke skrev:
Har kollat bakhjulet... o alla kugg ligger mitt i kedjan... då e de väl rakt....

Hmm.... såg inga distanser vid framdrevet.....

Nja inte säkert, mät hur långt ljusteringsskruvarna sticker ut från baksidan på svingen med tumstock eller ännu hellre med skjutmått och se om det skiljer.

Jag menar distanser till bakhjulet,ibland kan dom vara förvillande lika,dock inte säkert att det är så i ditt fall.

Om det sitter en bricka på axlen till framdrevet brukar den ligga utanför drevet.

Långa farbron skrev:
Nja inte säkert, mät hur långt ljusteringsskruvarna sticker ut från baksidan på svingen med tumstock eller ännu hellre med skjutmått och se om det skiljer.

Jag menar distanser till bakhjulet,ibland kan dom vara förvillande lika,dock inte säkert att det är så i ditt fall.

Om det sitter en bricka på axlen till framdrevet brukar den ligga utanför drevet.

Aha :) .... ska mäta på justeringsskruvarna.... jo distanserna på bakhjulet kom nog tillbaka på samma plats tror ja.....

BusNicke skrev:

Nån som kan??

Nja, snett är väl svårt att få det, men vissa piratdrev kräver en distans för att komma rätt i sidled på vissa hojar.
Så va det på min förra hoj.
Men en sån distans borde du fått med när du köpte drivpaketet.

Vad menar du med snett ? Kedja och framdrev inte parallella ?
Eller kuggarna inte mitt i kedjan ?
/u

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...