kan en R1a få plats i en chrysler voyager?

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena,ska hämta min hoj imorgon men har ingen transportmedel,det enda jag har är en chrysler voyager utan drag.Nån som vet om den får plats?

Borde inte vara några problem om du tar ur några säten.

Aldrig blir man först!

NOMAD skrev:
jag ska plocka ut alla säten bara de främre är kvar,det är höjden som oroar mig
Det går ju alltid att ta bort hjulen om det inte skulle gå på annat vis.

Bara o lägga den på sidan... eller så kör hojen hem..

Takhöjden är nog inga problem men höjden genom luckan kan strula till det något.

En GSX 1400 gick precis in på höjden i en VW Caravelle. Detta utan att ta bort speglarna. En Voyager är avsevärt mycket lägre inuti. Och en R1 blir ju inte särkilt mycket lägre av att ta av speglarna.
Jag är skeptisk till att den utan större bekymmer får plats... men jag VET inte.

Allt går ju... det omöjliga tar bara lite längre tid.

NOMAD skrev:
Tjena,ska hämta min hoj imorgon men har ingen transportmedel,det enda jag har är en chrysler voyager utan drag.Nån som vet om den får plats?

Jodå, den får fint med plats på taket. Se till att köpa rediga spännband... :tummenupp

En hyrbil kostar väl inte så mycket? Jag menar ifall att det händer saker med hojen i så lär det kosta... och tänk om du smäller en kåpa när du försöker lasta in den.

det verkar inte vara nån bra ide,det får bli en sprinter från statoil för säkerhets skull :)

NOMAD skrev:
det verkar inte vara nån bra ide,det får bli en sprinter från statoil för säkerhets skull :)

Grannen fick in sin cbr 600 00,a ,fick montera av speglar och kåpglas då
blev där ca 5-7 cm tillgodo, tror inte en r1,a är högre, vill du kan jag gå
ut och mäta min R1-05...

fick inte in en cross ståendes iaf. men liggandes helt på golvet gick!

Tänkte eventuellt frakta en ZX9:a i en voyager. Och det konstaterades att det går inte genom att bara montera av toppkåpa öppningen är för låg.
Skulle gissa att en R1:a inte är såpass mycket lägre att det går med den.

NOMAD skrev:

Jobbar på US-Center i Göteborg. En konstig tillfällighet är att jag i förra veckan bläddra igenom några gamla broschyrer från Chrysler som skulle iväg till återvinning, däriblan Grand Voyager. Det stod faktiskt att man kan frakta en Harley-Davidson om man fäller eller tar bort sätena. Nu skrev ju du "endast" Voyager som ju är lite kortare, så jag kan inte svara på frågan direkt. Du får höfta något och gissa.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...