Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har tyvär ingen verkstadshanbok. Jag får nog helt änkelt fråga någon som kan hjälpa mig. området känns lite bortom min kunskap.ulf_lundin skrev:Köp/låna stroboskoplampa för att kolla när den tänder. Finns säkert nåt
streck på svänghjulet för det, annars får du fixa ett eget.
Sånt brukar stå i verkstadshandboken.
/u

Föresten glömde fråga om det känns några typ syptomer för om den feltänder. tänkte på ryckig gång eller så. bör jag misstänka feltändning även fast den går rent och vibrationsfritt?ulf_lundin skrev:Köp/låna stroboskoplampa för att kolla när den tänder. Finns säkert nåt
streck på svänghjulet för det, annars får du fixa ett eget.
Sånt brukar stå i verkstadshandboken.
/u
philsson skrev:Föresten glömde fråga om det känns några typ syptomer för om den feltänder. tänkte på ryckig gång eller så. bör jag misstänka feltändning även fast den går rent och vibrationsfritt?
Jo det har jag gått igenom. hade fel stift nyligen och fick hål i kolven. men jag tycker de låter skumt att fel stift kan göra så bara. :S sen allmänt dålig effekt på motornSirCastic skrev:En felaktigt inställd tändning kan snabbt orsaka stora motorskador, så se till att ha rätt uppgifter om du skall meka själv. Kanske har du någon annan tråd i ämnet (orkar inte leta....), men har du kontrollerat de elementära sakerna som t.ex., kompression, bränsleflöde, tändstift/gnistan, spjäll/trottelläge m.m. innan du ger dig på att ändra tändningen?
Jo precis det trodde jag också. men jag har inte haft några avgaspuffar :ScRoC skrev:Har jag helt fel om jag säger; vid för tidig tändning stötig gång och vid sen tändning avgaspoffar? Och dålig effekt hursom..?
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |