Kan du svenska?

Hur skriver man?

• Antal röstningar
    0
"Dom" är ju ett helt annat ord. En dom kan du till exempel få i tingsrätten om du blir dömd för något.

:mattias

Dåligt exempel egentligen då vi i Sverige har massvis av ord med olika betydelse. "Ting" till exempel och i detta fallet så är det ju som att skriva "idag åt jag med bark och gaffel" och då med bark som betydelse på gaffel.

Nu orkade jag inte läsa hela tråden men jag skulle sog skriva "till dem" och inte "åt"... Men "dem" är iallafall rätt i sammanhanget. Om man vill vara fin i kanten.

Dåligt exempel egentligen då vi i Sverige har massvis av ord med olika betydelse. "Ting" till exempel och i detta fallet så är det ju som att skriva "idag åt jag med bark och gaffel" och då med bark som betydelse på gaffel.

Nja om du tänker till en gång extra så är det inte så dåligt exempel då ordet dom (mig veterligen) inte har flera betydelser.

edit: inte ska det vara

Nja om du tänker till en gång extra så är det inte så dåligt exempel då ordet dom (mig veterligen) inte har flera betydelser.

edit: inte ska det vara

Ahhh, den var klurig men du fattade. Men för oss som förstår det hela så är det ju glasklart, sen kan de outbildade slöa stackarna kalla sig själva för dyslektiker.

OBS, ta inte illa upp ni som verkligen är dyslektiker. Jag blir bara så jävla trött på alla som påstår sig vara dyslektiker när de i själva verket är slötänkta stackare som inte orkade hänga med i plugget :mad:

Ahhh, den var klurig men du fattade. Men för oss som förstår det hela så är det ju glasklart, sen kan de outbildade slöa stackarna kalla sig själva för dyslektiker.

OBS, ta inte illa upp ni som verkligen är dyslektiker. Jag blir bara så jävla trött på alla som påstår sig vara dyslektiker när de i själva verket är slötänkta stackare som inte orkade hänga med i plugget :mad:

Är det inte jobbigt att sitta där hemma framför datorn och vara så arg och bitter över allting?

Jag blir bara så jävla trött på alla som påstår sig vara dyslektiker när de i själva verket är slötänkta stackare som inte orkade hänga med i plugget :mad:

Jag var en av dem som inte kunde skriva bra i grundskolan ( jag blandade ihop vissa bokstäver) och se vad jag jobbar med idag . :huvet Det händer fortfarande att jag får tänka till på vissa ord jag skriver.

Svenska är svårt att lära sig / skriva men du kanske tillhör dem som skriver perfekt, ta jobb som sekreterare då. :rolleyes:

Last edited:
Jag var en av dem som inte kunde skriva bra i grundskolan ( jag blandade ihop vissa bokstäver) och se vad jag jobbar med idag . :huvet Det händer fortfarande att jag får tänka till på vissa ord jag skriver.

Svenska är svårt att lära sig / skriva men du kanske tillhör dem som skriver perfekt, ta jobb som sekreterare då. :rolleyes:

När jag sitter här inne på SH och skriver så bryr jag mig faktiskt inte speciellt mycket och du kan säkerligen hitta flera stavfel men då har de uppkommit pga slarvighet/stress. Annars så skriver jag faktiskt perfekt men jag vette fan om det är till någon hjälp egentligen :näsblod Iofs så kommer jag använda mig av det när jag ska skriva mina böcker men de måste ju ändå korrekturläsas så inte ens där spelar det någon roll.
Så, till och med här är det fullt av stavfel.

Sporthojarn, du vet inte ens vad bitter är.

Skriv "dom" för helvete om ni inte kan skilja på "dem" och "de".
Hellre talspråk än felspråk.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back