Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Dom" är ju ett helt annat ord. En dom kan du till exempel få i tingsrätten om du blir dömd för något.
![]()
Dåligt exempel egentligen då vi i Sverige har massvis av ord med olika betydelse. "Ting" till exempel och i detta fallet så är det ju som att skriva "idag åt jag med bark och gaffel" och då med bark som betydelse på gaffel.
Vann vi?
Skriver dem säger dom. Är det rätt?
Nja om du tänker till en gång extra så är det inte så dåligt exempel då ordet dom (mig veterligen) inte har flera betydelser.
edit: inte ska det vara
Ahhh, den var klurig men du fattade. Men för oss som förstår det hela så är det ju glasklart, sen kan de outbildade slöa stackarna kalla sig själva för dyslektiker.
OBS, ta inte illa upp ni som verkligen är dyslektiker. Jag blir bara så jävla trött på alla som påstår sig vara dyslektiker när de i själva verket är slötänkta stackare som inte orkade hänga med i plugget![]()
Jag blir bara så jävla trött på alla som påstår sig vara dyslektiker när de i själva verket är slötänkta stackare som inte orkade hänga med i plugget![]()
Det händer fortfarande att jag får tänka till på vissa ord jag skriver. Jag var en av dem som inte kunde skriva bra i grundskolan ( jag blandade ihop vissa bokstäver) och se vad jag jobbar med idag .Det händer fortfarande att jag får tänka till på vissa ord jag skriver.
Svenska är svårt att lära sig / skriva men du kanske tillhör dem som skriver perfekt, ta jobb som sekreterare då.![]()
Iofs så kommer jag använda mig av det när jag ska skriva mina böcker men de måste ju ändå korrekturläsas så inte ens där spelar det någon roll.Skriv "dom" för helvete om ni inte kan skilja på "dem" och "de".
Hellre talspråk än felspråk.
Vishet!

Vilket fel är det möjligen på denna mening:
De vänstra träden har de flesta löven av de löv som är kvar på de där träden.
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026