Kan du Sätta kakel?

smiler skrev:
Allt för många som tror sej kunna fixa själv å sen ser de förjävligt ut.
Låt nån som KAN göra det.... inte dyrt å går betydligt fortare än om du ska fixa själv. Din tid e förmodligen värt nåt me?? Bättre å sitta på hojen medans nån pular i badrummet :tummenupp

Har man tummen mitt i handen bör man nog avstå ... jag är ganska nöjd med det jag och farsan gjorde iallafall. ;)

Vågar inte ens tänka på vad det hade kostat om man lejt någon för jobbet.

Bifogat

• DSCF1348.JPG
    DSCF1348.JPG
    123.8 KB · Visningar: 73
  • DSCF1727.JPG
    DSCF1727.JPG
    92.6 KB · Visningar: 82
  • DSCF1728.JPG
    DSCF1728.JPG
    92.2 KB · Visningar: 67
Snyggt har själv jobbat som rörmok i elva år så man har fått se en hel del!!!!

Renoverade själv badrummet i sommaarstugan i våras, det fick ett litet lyft var gjort -75

EDIT: fast elinkopplingen till armaturen över skåpet var väl sådär eller :D annars snyggt, hade nog valt dold rördragning men men..... allt kostar ju pengar också :tummenupp

Last edited:
Hehe, ja den där elinkopplingen var väl lite temporär om man säger så. ;)

Rören vågade vi oss faktiskt inte på då det är fjärrvärme i ett av dom. Knepigaste biten var nog innertaket som skulle "spikas" upp i betongen. Fy fan för att stå med slägga och banka upp 10mm grov expanderspik ... pallade typ 1 spik innan det var dax att vila.

Mr B skrev:
Hehe, ja den där elinkopplingen var väl lite temporär om man säger så. ;)

Rören vågade vi oss faktiskt inte på då det är fjärrvärme i ett av dom. Knepigaste biten var nog innertaket som skulle "spikas" upp i betongen. Fy fan för att stå med slägga och banka upp 10mm grov expanderspik ... pallade typ 1 spik innan det var dax att vila.

Inte ofta man skulle använt expander för å fästa en 2"3 i taket... antar att du menar spikplugg?? :tungan
Hade ju räckt å fästa sargen runt i väggen....
Huvudsaken man inte fuskar me tätskicktet e ju de som håller vätan ute, kaklet e ju bara för syns skull.
Oftast e det detaljer å tid som skiljer amatören från yrkesmannen.... ser bra ut!! :tummenupp

Last edited:
Jo det är sant men iom att gipskivorna väger en del så ville vi vara på den säkra sidan. Vill ju inte att innertaket ska bukta ... ;)

Vetetusan vad dom heter men som nåt metallrör man slår upp i betongen. Sitter som berget gör det iallafall.

smiler skrev:
Hade ju räckt å fästa sargen runt i väggen....
Huvudsaken man inte fuskar me tätskicktet e ju de som håller vätan ute, kaklet e ju bara för syns skull.
Jodu, yrkesman som bara regler runt väggen??? :kocko
Vill inte se vad du presterat för arbeten.
Det är sådant som gör att en lekman inte skall anlita svartjobbare.

Mr B, ser bra ut, fast jag skulle vilja se fler moment under arbetets gång om jag skulle bedöma det inför ett ev. köp. Jag är yrkesskadad och ser alla våtrum som en potensiell fuktskada. :huvet

/Inget Gör

Last edited:
Har allting dokumenterat med bilder och kvitton. Kan lägga upp lite bilder om någon är intresserad ...

Hela badrummet är inkapslat i tätskikt med sånna där remsor i alla skarvar och hörn.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti