kan du lira gitarr?

abelin

Adrenalin
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ktm 625
tja! undrar om de e non här som kan lira ?? själv köpte man en igår och har aldrig spelat :)

Har tänkt skaffa en stålsträngad och lära mig lite bättre. Lirade en del (extremt amatörmässigt) för 8 år sen eller så. Tröttnade pga ständiga påminnelsen om min brist på sångförmåga.

Japp. Kan spela. Äger 7 gitarrer. Har spelat sedan jag var 7... Alltså, hmmm, :va 14 år blir det väl....

:yoparty

Lycka till. Bara att sätta igång att öva.

Kan lira lite hjälpligt, men mina fingrar är alldeles för stela för att jag ska orka med det..håller mig hellre till trummorna isf..(som f.ö är bra mycket manligare;))

jag kan spela rytm, om jag ska sola så brukar det barka. Är för lat för att läsa teori :huvet

Jag lirade gitarr i en massa år tills jag såg ljuset och började lira elbas istället.

jag ahr spelat gitarr sen 7 års ålder, är 20 nu... har averkat ett antal band också...

Jag spelar gitarr och bas. Både el och akustiskt. Hellre än bra. :yoparty

Jag kan spela alla instrument så länge jag kan slå på dem med en pinne...

Spelat i åtta år men spela det kan jag inte ändå :lol

hållundan skrev:
Japp. Kan spela. Äger 7 gitarrer. Har spelat sedan jag var 7... Alltså, hmmm, :va 14 år blir det väl....

:yoparty

Lycka till. Bara att sätta igång att öva.
Ahh de e nice du har inte lust att ge mig några nice tips?? e heelt körd på detta nu :D men tycker att de e förjävla ball iallafall ! :)

abelin skrev:
Ahh de e nice du har inte lust att ge mig några nice tips?? e heelt körd på detta nu :D men tycker att de e förjävla ball iallafall ! :)

Gör som jag, skriv ut ackord från internet och hitta en låt med tre enkla ackord och börja öva. Är du inte helt rytm och tondöv så lär man sig grundackorden C D E F G A B C ganska fort. Jag trodde aldrig att jag skulle få ett B och Bm men det gick det oxå, så mitt råd är ÖVA

Lycka till! /Magnus

Har spelat sen jag var 12 eller nåt, och borde nog kunna bättre än vad jag kan. :rolleyes: Har en billig elgitarr (Fender-kopia) och en nylonsträngad Yamaha.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back