Kan detta vara sant?

• Thread starter Thread starter Tobiass
  • Start date Start date

Tobiass

Guest
Ringde Folksam i dag och kollade upp försäkring på en Yamaha R6 -00. Jag är född 83 och bor i en mindre stad.
Helförsäkring skulle kosta 3558kr/mån, Ok det var ingen överaskning.
Men om man är medlem i SMC och gått deras avancerade hojkurs skulle premien hamna på (håll i er nu)......... 736kr/mån! för en helförsäkring. Låter sjukt billigt i mina öron. Försäkringen var en Basförsäkring som går att ställa på och av. En halvförsäkring skulle kosta 344kr/mån...är detta sant är det ju nästan gratis att köra hoj nu för tiden.

Tobiass skrev:
2357495 Ringde Folksam i dag och kollade upp försäkring på en Yamaha R6 -00. Jag är född 83 och bor i en mindre stad.
Helförsäkring skulle kosta 3558kr/mån, Ok det var ingen överaskning.
Men om man är medlem i SMC och gått deras avancerade hojkurs skulle premien hamna på (håll i er nu)......... 736kr/mån! för en helförsäkring. Låter sjukt billigt i mina öron. Försäkringen var en Basförsäkring som går att ställa på och av. En halvförsäkring skulle kosta 344kr/mån...är detta sant är det ju nästan gratis att köra hoj nu för tiden.

Har du fått en offert är den giltig i 30 dagar (tror jag). I sådana fall är det bara att gratulera. :tummenupp

Tobiass skrev:
2357495är detta sant..
om du vill ha svar på din fråga bör du nog be om en skriftlig offert, då får du se om det är sant eller inte.. men du kanske bara vill dela med av din glädje.. :rolleyes:

Ska du byta försäkrings bolag eller ska du byta hoj ??
hade för mig att du redan har en R6:a iaf enligt Edvard// Fredric

Jag bad om offert, så dom skicka det med en gång :fyllisar
Någon som vet mer exakt vilken kurs det är man ska gå?

Andrésen skrev:
2357512 Ska du byta försäkrings bolag eller ska du byta hoj ??
hade för mig att du redan har en R6:a iaf enligt Edvard// Fredric

Visste inte att du körde båge Fredric! Bor du i hoodsen eller? ser dig aldrig.
jo jag har en r6a men det är lite tvivelaktig försäkring på den:-p

Last edited:
Min sjönk från 38000kr till 15100kr efter den kursen och det är vad jag betalar idag.

Men du har ju lite av en baksida med den försäkringen; inte avställningsbar, högre självrisk( 25% av skadan )

vet inte men så länge jag håller mig till halv bruka jag hamna mellan 300-600 i mån för en sportis..jag e ganska nöjd med det. :)

jovisst serru bor kvar ute i trädet. var ute och blåste några mil idag har sett dig någon gång när du har vart i garaget och pulat med hojen... vi får ta en sväng någon dag.

Mr Helmut skrev:
2357540 Men du har ju lite av en baksida med den försäkringen; inte avställningsbar, högre självrisk( 25% av skadan )
Min Folksam basförsäkring (som han skrev att det var) gick utmärkt att ställa av. Garageförsäkringen var väl 60 kr/mån eller nåt sånt.

kattcalle skrev:
2358194 Min Folksam basförsäkring (som han skrev att det var) gick utmärkt att ställa av. Garageförsäkringen var väl 60 kr/mån eller nåt sånt.

Vad jag syftade på var Folksam SMC försäkring och där gäller dom saker jag skrev!

Dubbelkollade försäkringen idag. Helmut du hade rätt, den är inte avställningsbar men det är ändå ett bra pris.

Andrésen skrev:
2357564 jovisst serru bor kvar ute i trädet. var ute och blåste några mil idag har sett dig någon gång när du har vart i garaget och pulat med hojen... vi får ta en sväng någon dag.

Jupp har ju hojen i garaget i Timmele så man är där en del o grejar. Kör inte mkt gata längre, har tröttnat på det men häng med på nån bankörning nån gång!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...