Kan detta vara ngt att göra isdäck med?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
HILTI: M8 Gängbult: Beteckning X-CR M8-22-12 P8
Tekniska data
Corrosion protection Rostfritt stål 303
Washer size 8 mm
Åtdragningsmoment 8 Nm
Material Stainless steel A4 (A316)
Förpackning (st) 100
Lagervara Ja
Thread length 22 mm
Skaftlängd 12 mm
For use with DX A40, DX A41, DX 36M, DX 460
Thread diameter M8
Spetstyp Ballistic
Skaftdiameter 4.5 mm
Base materials Stål

Bifogat

• de00529.jpg
    de00529.jpg
    24.9 KB · Visningar: 91
och vad kostar dom?

lite längre gänga skulle nog inte skada faktiskt.

var köper man dom?

//Droopfy

har försökt få fram lite info. Hittar dom bara på Hiltis sida o där verkar iaf inte jag som privatperson få fram nån prislapp:va Men rostfritt o special hit i dit. Jag gissar på ett par spänn styck, mao iaf 1500 för bara skruven (kan ju ha hur fel som helst) sen dubbla låsmuttrar o dubbla brickor på varje. Fy faen va dyrt:rolleyes:

mina två cent:)

har försökt få fram lite info. Hittar dom bara på Hiltis sida o där verkar iaf inte jag som privatperson få fram nån prislapp:va Men rostfritt o special hit i dit. Jag gissar på ett par spänn styck, mao iaf 1500 för bara skruven (kan ju ha hur fel som helst) sen dubbla låsmuttrar o dubbla brickor på varje. Fy faen va dyrt:rolleyes:

mina två cent:)

vad används dom till normalt sett då?

vad används dom till normalt sett då?

För o förankra grejer i tex betong, skjuter fast dom med bultpistol.

Hittade en två år gammal tråd(blev tvungen o reda ut dehär, dumma dumma tvångstankar:näsblod ) o styckpriset, fast på M6 varianten va visst 2,75. De blir många tusenlappar innan man e färdig... Jävligt surt, hade nog funkat fint annars:mad:

För o förankra grejer i tex betong, skjuter fast dom med bultpistol.

Hittade en två år gammal tråd(blev tvungen o reda ut dehär, dumma dumma tvångstankar:näsblod ) o styckpriset, fast på M6 varianten va visst 2,75. De blir många tusenlappar innan man e färdig... Jävligt surt, hade nog funkat fint annars:mad:

sicket öde då.

alltid dessa problem.

det måste finnas vettiga alternativ.
å andra sidan så har man en gång väl investerat i ett par fungerande däck så kan man ju ha dom i många år också. så jäkligt kan det väl inte slita på isen?

sicket öde då.

alltid dessa problem.

det måste finnas vettiga alternativ.
å andra sidan så har man en gång väl investerat i ett par fungerande däck så kan man ju ha dom i många år också. så jäkligt kan det väl inte slita på isen?

Polarn (MangeH här på SH) byggde en "jigg" till en bandslip och slipade med hjälp av en skruvdragare. Blev riktigt bra, han körde me vanliga svarta insex
M6, karossbricka o låsmutter. Finns nog i nån tråd nånstans. Tog väl en stund om jag inte minns fel:D Hinner jag me min streetfightermakeover på rettan innan isen släpper så bygger jag mig en uppsättning lätt. E en riktigt skev känsla o åka sporthoj på is, de bettar järnet men de tar ett tag o fatta:)

Det finns "skruvdubb" att köpa. Kommer inte ihåg namnet på dom men dom funkar visst bra sägs det. Tänkte prova på is till vintern.

Det finns "skruvdubb" att köpa. Kommer inte ihåg namnet på dom men dom funkar visst bra sägs det. Tänkte prova på is till vintern.

Upp ^
Finns skruvdubb ( http://www.maxi-grip.se/?gclid=CNDgm6iFnJACFQtEMAod1gudnw )men det blir som dubb till bilar= inte mycket fäste.
M6 Hilti verkar vara bäst, men dyrast.
Funderar på montageskruv MP5 ( http://www.grabber.se/site.aspx?id=549 ) eller ( http://www.hilti.se/holse/modules/prcat/prca_product.jsp?OID=13013&CATE_OID=-21980 ) med en stor 2mm bricka på utsidan av däcket som man gängar skruven i.
Ska man ta ett par beggade slicks eller vanliga? Hårdast stomme?

Kom med tips och idéer nu, isen kommer snart:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage