Kan detta vara något för en som är torsk på oldschool??

Lägg på 5000:- och köp min 'Bandit 1200 istället. Mer mos och GSXR 1100 -94 prylar som står för väghållningen.

Långa farbron skrev:
Enl bilregistret:

Regnr: MWY256
Färg: Flerfärgad
Fabrikat: SUZUKI GSX-R1100
Årsmodell: 1986
Fordonsslag: MC
Chassinummer: GU74C100060

Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: ZÄTA-MOTOR KENT ZACKRISSON AB
Adress: AMINOG 32
Postnr: 431 53
Förvärvsdatum: 2004-11-16

Försäkringsuppgifter

Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring
Försäkringsdatum: 2004-11-16
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2004-11-16)
Antal ägare: 11
Datum för första reg.: 1986-03-11

Producentansvarig:

I trafik första gång: 1986-04-09

Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

Besiktningsuppgifter

Besiktning senast: 2006-09-30
Senast godkända besiktning: 2004-09-30
Föreläggande: Nej
Körförbud: Nej
Vägmätarställning, km: 55053
Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Ja
Brukandeförbud: Nej
Årsskatt, kr: 137
Debitering vid påställning, kr: 79
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Kreditering vid avställning, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0
Huvuduppbördsmånad: november
Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 0
Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0

Tekniska data

Effekt kW: 74
Antal passagerare: 1
Max lastvikt: 175
Däckdimension fram: 110/80R18
Däckdimension bak: 150/70R18
Kaross: Motorcykel

Tack för infon.

PacMan skrev:
Den ser ju kanonfin ut. Priserna hos handlare brukar ju ligga högre, men så har dom förhoppningsvis kollat över hojen lite och så kanske dom lämnar lite garanti...? I så fall är det inget oskäligt pris, tänk på samlarvärdet. :)

Precis min tanke...och 1 månads garanti lämnar de. Jag är mkt medveten om att jag kan få en modernare hoj om jag lägger till 5000 men vafan....jag gillar ju oldschool ju!

Faktum är att jag inte sett ett så fräscht ex på länge.

TLS skrev:
Lägg på 5000:- och köp min 'Bandit 1200 istället. Mer mos och GSXR 1100 -94 prylar som står för väghållningen.

Ehh...vad är det för oldschool med en Bandit 1200?

fazerfun skrev:
Ehh...vad är det för oldschool med en Bandit 1200?

Allt typ, rörram i stål, äldre än aluram, oljekyld motor, precis som på hojen du tittar på.
Tyngre, klumpigare, typ som en flintabil. Gammalt och tungt och sen så kallas det väl retrodesign när man kör kåplöst?

Men mitt inlägg var mer en jämförelse om vad du kan få för ungefär samma pengar, inte så genomtänkt vad det gällde oldschool mm.

TLS skrev:
Allt typ, rörram i stål, äldre än aluram, oljekyld motor, precis som på hojen du tittar på.
Tyngre, klumpigare, typ som en flintabil. Gammalt och tungt och sen så kallas det väl retrodesign när man kör kåplöst?

Men mitt inlägg var mer en jämförelse om vad du kan få för ungefär samma pengar, inte så genomtänkt vad det gällde oldschool mm.

du har rätt på sätt och vis...Banditen är nog oldschool :) däremot är den ingen klassiker med samlarvärde...ännu. Kolla vad en 1100 Katana i origskick går för...den här modellen kommer att gå samma väg, det är jag övertygad om.

Tysken skrev:
93 hällde dom vatten i motorn på 1100R. Det är således ingen riktig, oljekyld, Old Gixxer, den är bara gammal.

Vilken tur att jag vet hur man reparerar vattenskadorna. Det tog tid ork och en liten del pengar men vattnet försvann och inga skador finnes efter den.

Qwerty skrev:
Vilken tur att jag vet hur man reparerar vattenskadorna. Det tog tid ork och en liten del pengar men vattnet försvann och inga skador finnes efter den.

Och en jävla massa mer kusar fick du på köpet! :tummenupp

Kan meddela att jag var och kollade hojen idag. Den är lika fin som på bilden, otroligt välskott. Enligt säljaren var den inte omlackad men om det blivit det så är det ett proffsjobb. Däremot reagerade jag på att det var dynojetkit, andra tändspolar och KN filter på, får inga bra vibbar av allt neg jag läst om trim med dåliga komponenter. 4-1-systemet var inte ett Yoshi utan helt omärkt. Det satt en Öhlinare bak och hårdare Öhlinsfjädar fram. Mao så stämde inte annonstexten särskilt bra vilket retar mig lite. Alla originalgrejor fanns med, tom originalmanualen.

Provkörde såklart och den kändes väldigt tajt och svarade rappt på gasen. Motorn gick jättefint, inget slammer eller tickande, växlarna gled i bra mm.

Fan vet om jag inte slår till på den....

fazerfun skrev:
Kan meddela att jag var och kollade hojen idag. Den är lika fin som på bilden, otroligt välskott. Enligt säljaren var den inte omlackad men om det blivit det så är det ett proffsjobb. Däremot reagerade jag på att det var dynojetkit, andra tändspolar och KN filter på, får inga bra vibbar av allt neg jag läst om trim med dåliga komponenter. 4-1-systemet var inte ett Yoshi utan helt omärkt. Det satt en Öhlinare bak och hårdare Öhlinsfjädar fram. Mao så stämde inte annonstexten särskilt bra vilket retar mig lite. Alla originalgrejor fanns med, tom originalmanualen.

Provkörde såklart och den kändes väldigt tajt och svarade rappt på gasen. Motorn gick jättefint, inget slammer eller tickande, växlarna gled i bra mm.

Fan vet om jag inte slår till på den....

KÖP..... :tummenupp

mhm...det lutar åt det....jag är fortfarande lite brydd över dynojeten.... :gnissla måste nog lägga in en tråd i teknikforumet innan jag slår till.

Gula fälgar är inte orginal iaf, men visst ser den fin ut, men jag skulle pruta iaf, det är ju ingen blå-vit.
Färgsättningen i övrigt ser ju standard ut och det är ju bra att de bytt den dåliga standarddämparen bak till öhlins.
Säg 25 tusen då?

Poacher skrev:
Gula fälgar är inte orginal iaf, men visst ser den fin ut, men jag skulle pruta iaf, det är ju ingen blå-vit.
Färgsättningen i övrigt ser ju standard ut och det är ju bra att de bytt den dåliga standarddämparen bak till öhlins.
Säg 25 tusen då?

Nä men att lacka om ett par fälgar är ingen stor kostnad. Varför tycker du att den blå-vita är mer intressant?

fazerfun skrev:
Nä men att lacka om ett par fälgar är ingen stor kostnad. Varför tycker du att den blå-vita är mer intressant?

Det är lite klassisk Suzukikänsla över den färgsättningen, liksom röda Hondor och gröna kawor, ja du vet.
Och nej lacka fälgarna är ju en smal sak.

Poacher skrev:
Det är lite klassisk Suzukikänsla över den färgsättningen, liksom röda Hondor och gröna kawor, ja du vet.
Och nej lacka fälgarna är ju en smal sak.

Mjo, det kan du ha rätt i.....har en polare som kör den grön/blå/vit-randiga zxr 750 från -89, helt klart en klassisk modell.

Ska ringa handlaren nu och deala lite så får vi se om det blir tillökning i garaget. :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT