Kan det vara din hoj?

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Kan det vara din?

Det kör runt en svartmålad GSXR7500 eller 1000 01-03 i Helsingborg. Kutsen är från en Ninja 900 och fronten är en race kåpa från en GSXR1000 08. Den är svartlackad och jag tror det kan vara en av grevens kåpor.
Hojen går bara på tre cylindrar. Avgaset är hemmameck, den är svartmålad också. Ingen skylt på hojen. Allt ser ut att ha målats med burk i ett mörkt rum.

En svart Fiddy 4takt. Troligen 125cc kör endast nattetid vid Drottninghög / Dalhem. Guldfärg på fälgar.

Jag har ringt polisen så fort jag sett dessa men dom åker aldrig dit. :gnissla

Poisen är inte vidare intresserade. Jag var efter dom snodde min hoj tre gånger. Första gången, direkt efter stölden, när vi jagade den, kom de iofs snabbt, men då blev jag hänvisad till 11414 trots pågående brott, och givetvis var där telefonkö, så även om de två bilar som kom, var så snabba de kunde, så missade vi hojen. De andra två gångerna kom ingen bil alls:huvet
När jag tillslut hittade hojen själv, så dönade de in med en målad bil, trots att jag berättade i telefonen att chansen var stor att dom som snott hojen skulle komma tillbaka, på en nystulen moped.:mad:
Så det bästa är att hänga på hojen/hojarna, helst utan att de märker det, och försöka kolla var dom blir av.

I teori om man följer efter sig egen hoj o man kör på den, kommer man undan med det? Eller blir det dubbelt straff på mig än för snubben som snodde min hoj?

I teori om man följer efter sig egen hoj o man kör på den, kommer man undan med det? Eller blir det dubbelt straff på mig än för snubben som snodde min hoj?

ehh!! HALLÅ
det e ju långa landet falukorv, givet att du blir skadeståndsskyldig ,OCH utan ersättning plus att du antagligen får skaka lite galler.

Men han bromsade hårt och jag hade ingen chans att stanna!

Om ni tar upp jakten och behöver assistans av polisen så säg att dom är beväpnade och dom öppnade eld mot dig så blir det nog ös. Sen säger man att man missuppfattade situationen eller nåt :)

Men han bromsade hårt och jag hade ingen chans att stanna!

Hjälps inte, du ska hålla så pass med avstånd så att du klarar av en sådan grej.

Men jag är helt med i ditt tänkande o hade förmodligen gjort allt i min makt för att få stopp på helvetet som stulit från mig!

Följa efter på avstånd så gott det går, javisst! Men att köra på någon, avsiktligt eller oavsiktligt och kanske göra sig olycklig för livet, för en metallklump med inslag av plast.......nää.

Följa efter på avstånd så gott det går, javisst! Men att köra på någon, avsiktligt eller oavsiktligt och kanske göra sig olycklig för livet, för en metallklump med inslag av plast.......nää.

Det är ju dock väldigt individuellt.
Jag skulle nog infinna mig i ett euforiskt lyckorus sekunderna efter jag gjort en tailgate manöver på någon som snott min hoj!

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden