Kan det var dåligt för hojen med sånt här blås?

bo$ken

Radical Riders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Trajja & H-D
Vet att det kommer att döna satan och att man ev. tappar lite effekt men är det skadligt för hojen typ?

Bifogat

• 49325-640.jpg
    49325-640.jpg
    54.5 KB · Visningar: 242
Det är inte lika skadligt för motorn, som för hela motorcyklismen :fakta
Fetar man bara upp bensinblandningen så funkar det, men som sagt, rent karaktärs och effektmässigt finns absolut ingen anledning.

Vill man bara bröla så är det naturligtvis toppen! :tummenupp

Dr.Bike skrev:
2120499 Det är inte lika skadligt för motorn, som för hela motorcyklismen :fakta
Fetar man bara upp bensinblandningen så funkar det, men som sagt, rent karaktärs och effektmässigt finns absolut ingen anledning.

Vill man bara bröla så är det naturligtvis toppen! :tummenupp

Liten röna att man ska feta upp blandningen vid öppnare blås.. Oftast tvärtom, men visst för fett är bättre än för snålt.. Blir lite varmt annars..

Sep skrev:
2120531 Liten röna att man ska feta upp blandningen vid öppnare blås.. Oftast tvärtom, men visst för fett är bättre än för snålt.. Blir lite varmt annars..

Jo exakt vad jag tänkte på oxå, då det inte riktigt vill räcka till uppe på topp.

Sen att motorn känns som en tom gammal potatispåse i vissa register gör ju att folk tror att den blivit vassare när väl kraften kommer i form av Heinz-effekten! :hihi

jag har ett sånt på min R1 köpte det från mcm custom tog en vecka sen kom det gratis frakt från us bjusa företaget på med :banana låter brutalt

sammix skrev:
2120571 jag har ett sånt på min R1 köpte det från mcm custom tog en vecka sen kom det gratis frakt från us bjusa företaget på med :banana låter brutalt

Kanon, då kör jag på det, har ett par extra blås och jobba med.. bilder kommer upp under helgen...

(blev av med lappen i onsdags iallfall så då får man trimma istället)

Ser på deras sajt att det sitter nån form av dämpning på deras rör..kanske kan vara en idé att beställa från dom...kostar ju bara 2 papp...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...