Kan det finnas longboard åkare här?

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Tja
Har åkt lite idag på kvällningen och jag är helt biten nu.
Har åkt vanlig skate i ca 10år men tänkte att nu vill jag prova nåt nytt.
Brädan jag fick låna nu var en "cruiser" modell och det gick tillräckligt fort kan ja lova.......vill inte prova en slalom eller *huga* downhill bräda..... :näsblod

Så.....finns det några andra som delar mitt intresse här??
Om ni vill häckla mig så kan ni väl sköta det genom vodoo eller nåt.....försök hålla er till ämnet!! :tummenupp

Mago skrev:
www.sportbräda.com HÖHÖ
:)

När der verkar rätt soft. Men man måste ju tröttna? Hur mycket kan man göra med dem egentligen?

Ja en longboard är ju rätt otymplig, men med cruiser brädorna kan man om man har lite vilja poppa upp på en trottoar i bästa fall....annars D´oh! + skadat ego om det finns pinglor i närheten.... :tuttar
Men som transport medel en solig dag med ett gäng Miller i ryggan är det riktigt schysst. :banana

Är inte jätte inbiten åkare men tar en sväng såfort jag ser en. Åker wakeboard och wakeskate annars om somrarna. Har tyvärr sålt dragbåten så jag vet inte hur mycket åkande det blir i sommar egentligen.

Det är otroligt roligt att åka ner för brantabranta kurviga vägar med longboarden. Man kommer ju ifatt dom flesta moppefuckon när man fått upp farten. :yoparty
Jag tycker inte att det något man tröttnar på bara för att man inte kan trixa som på en kort bräda. Det är annan typ av åkning. Här är det snabbast som gäller.

MilleR skrev:
Tja
Har åkt lite idag på kvällningen och jag är helt biten nu.
Har åkt vanlig skate i ca 10år men tänkte att nu vill jag prova nåt nytt.
Brädan jag fick låna nu var en "cruiser" modell och det gick tillräckligt fort kan ja lova.......vill inte prova en slalom eller *huga* downhill bräda..... :näsblod

Så.....finns det några andra som delar mitt intresse här??
Om ni vill häckla mig så kan ni väl sköta det genom vodoo eller nåt.....försök hålla er till ämnet!! :tummenupp
Jag åker, har en sector nine

Mingves skrev:
Jag åker, har en sector nine

Brukar du åka på några speciella ställen eller?
Har fått för mig att backen i slotts skogen ska vara riktigt schysst.....eller en mardröm... :)
Lite dålig på GBG orientering men den som går ner mot volleyboll planerna vid.....ja du vet säkert...... :confused:

Bra att få höra om det finns några schyssta ställen till semestern
Har mest härjat på cykelbanorna i Mölndal när jag vart nere.......

Last edited:
MilleR skrev:
Brukar du åka på några speciella ställen eller?
Har fått för mig att backen i slotts skogen ska vara riktigt schysst.....eller en mardröm... :)
Lite dålig på GBG orientering men den som går ner mot volleyboll planerna vid.....ja du vet säkert...... :confused:

Bra att få höra om det finns några schyssta ställen till semestern
Har mest härjat på cykelbanorna i Mölndal när jag vart nere.......
Jag brukar mest cruisa ner på stan. Backen vi unversitetsbiblioteket e bra. Annars är det bara att åka runt som gäller för mig...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd