kan denna va sann?

läste förresten nånstans om att det var väldigt vanligt om bedrägerier rörande just tysk-importer och "förskottsbetalningar" ...

Sätt aldrig nånsin in pengar på nåt konto utan att ens sett hojen!
om han vill ha pengarna i näven innan köp, ta hans körkort så länge som säkerhet.

Alla hojar är "skitfina" och "pärlor" enligt ägarna :D

jag skulle hellre sagt till honom att jag kan tänka mig hojen Om papper och bes. är klar.. annars ingen affär!
Vill ju inte få reda på att ägaren i tyskland hade kvar en skuld på hojen eller nåt senare.

Betala aldrig aldrig aldrig i förskott!

En delbetalning på ex. ett reparationsarbete är en sak, här tar inte säljaren någon risk åt dig och då ska han ju inte ha något i förskott från dig. Om du verkligen vill ha hojen, be hellre säljaren skriva ett kontrakt med dig där du förbinder dig att köpa!

Luktar bedrägeri lång väg :5sure

Last edited:
en polare gjorde "insättning på 10.000" o sen ringde jag för att kolla att den va kvar o visst fan va den kvar!!!!!

men klart , räcker att 10 st gör en insättning så har han till en riktig med andras pengar

"läste förresten nånstans om att det var väldigt vanligt om bedrägerier rörande just tysk-importer och "förskottsbetalningar" ..."

Jo just det. Betala förskott på hojen och du ser inte röken av vare sig hoj eller pengar. Läste för lite sen om en som köpt en VTX1800 för 35000:- och trodde han gjort ett kap. Kom ingen hoj och pengarna väck.
Som jag skrev: Tala om att du vill titta på hojen på plats och provköra. Då finns den helt plötsligt inte längre. Däremot går det att köpa fina hojar till mera normala priser. Har köpt flera hojar av handlare i Tyskland och ingen har haft "skruvad" mätare vad jag kunnat se.

en polare gjorde "insättning på 10.000" o sen ringde jag för att kolla att den va kvar o visst fan va den kvar!!!!!

men klart , räcker att 10 st gör en insättning så har han till en riktig med andras pengar

Tror det var för några veckor sedan det stod i Aftonbladet om nätlurendrejare som säljer fordon som "är på väg till Sverige" som begär förskottsbetalning och sedan så hör man inte ett ord mer från dom.

Denna annons skulle man nästan anmäla till blocket att dom plockar bort för med tanke på priset och att han vill ha förskottsbetalning och hojen inte finns i sverige och han dessutom inte kan skriva rätt modellbeteckning så är det ju 100% lurendrejar annons. Hoppas inte någon gett en handpenning på riktigt till honom.

Mr Helmut verkar ha fått uppgiften att den ska anlända till Södertälje medans Serbius har hört att den kommer till Göteborg.

Nja... Bluff säger jag!

"på den dära sidan är det mycket bluff grejer mobile.de är lite seriösare och på svenska."
Jo, håller med. Har själv köpt på Mobile-annonser. Men se dom här som varnande exempel. Det verkar som om dessa annonser dyker upp på blocket också nu.

Skickade detta till Blocket:

Detta är enligt mig ett bedrägeri.
Fel modellbeteckning och ett pris som ligger 30 % under marknadsvärdet på privatmarknaden. Säljaren vill desutom ha 10000 SEK i förskott. Medlemmar på sporthoj.com bosatta i Tysklans där cyklen påstås vara befunnen får ej titta på den. Vidare önskar jag att ni är restriktiva med annonser som inte att se som begagnat. Många annonsörer säljer gods som befinner sig utomlands, alternativ importeras på en basis som inte är att se som hobbyverksamhet, trots att vedebörande saknar F-skattsedel och annonserar som privatperson. Med hopp om en striktare tolkning

Till mig sa han inget om förskottsbetalning utan att han dock inte skulle lova bort cykeln till någon i och med att det hade med mycket pengar att göra utan att han skulle vänta till han hade pengar i handen och köparen var där.

Har ringt på liknande annonser och frågat. Jorå hojen är kalasfin. Bra. Då kommer jag förbi om en timme och kollar på den, sa jag eftersom jag var i Tyskland varvid samtalet avslutades väldigt kvickt......

haha har tänkt i flera poster irad jag läst att de måste vara en bedrägeri annons

Är den reggad o så då? där tillkommer väl massa avgifter o grejer me som han kanske står för mot tillägg ??

eller ? =)

Saker som verkar vara för bra för att vara sant har en envis förmåga att ofta vara det också... :gnissla

san eller?

kan va så, köpte en fireblade 00 här på sporthoj för 25000 , så de e bara o ringa o chansa men e garanterat såld!!!!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show