Kan de anmärka på annat vid reg besiktning?

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Otydlig rubrik men jag ska strypa och registreringsbesikta min hoj snart och undrar om de kan anmärka/ge mig ett "avslag" på grund av att jag har en slipon på?

De ska ju egentligen inte titta på det utan se att hojen är strypt men kan de "underkänna" min hoj pga att jag har en slipon med för högt ljud?

Tacksam för svar:)

Swanemar

Min hoj rullade igenom regbes i fredags, han kolla på papprena sa att det var bra och det var det.. fick välja om jag ville göra kontrollbesiktning samtidigt eller inte, gjorde det och den gick igenom där med :). Tror inte det ska vara några problem, i mitt fall titta han bara på hojen för att se så ramnumret stämde

Min hoj rullade igenom regbes i fredags, han kolla på papprena sa att det var bra och det var det.. fick välja om jag ville göra kontrollbesiktning samtidigt eller inte, gjorde det och den gick igenom där med :). Tror inte det ska vara några problem, i mitt fall titta han bara på hojen för att se så ramnumret stämde

Okej, låter bra. Det har jag också förstått att man kan välja att göra en kontrollbesiktning eller inte. Men om jag väljer att inte göra det så borde det inte vara något problem eller?:)
Vet att min slipon låter lite för högt för att gå igenom en kontrollbesiktning om besiktningsmannen vaknat på fel sida:/

Okej, låter bra. Det har jag också förstått att man kan välja att göra en kontrollbesiktning eller inte. Men om jag väljer att inte göra det så borde det inte vara något problem eller?:)
Vet att min slipon låter lite för högt för att gå igenom en kontrollbesiktning om besiktningsmannen vaknat på fel sida:/

Bakdelen är helt ombyggd på min hoj, har slipon i vanliga fall men hade orgrör på för kontrollbesiktningen men som sagt kolla han bara så ramnumret stämde överens med papprena annars var det inge mer för mig iaf men vill du vara helt säker så ring bilprovningen och fråga vad som gäller! :fakta

Ja vid en reg kan dom anmärka på det om dom vill då fordonen inte överens stämmer med grundutförandet. Det är ju en ändring med slipon men oftast så säger dom inget. men det är ingen garanti för att din ska gå igenoim för det med slipon.

Dom kan erbjuda kontrollbesiktning samsidigt vid en reg i mån av tid. Det blev en ändring för några år sedan att ingenjörena bara skulle göra reggen och man sen fick boka kontrollbesiktning efter det, men vid mån av tid så brukar dom hjälpa till med kontrollbesikting , det går ju trots rätt fort att besiktiga en mc.

M
Ja vid en reg kan dom anmärka på det om dom vill då fordonen inte överens stämmer med grundutförandet. Det är ju en ändring med slipon men oftast så säger dom inget. men det är ingen garanti för att din ska gå igenoim för det med slipon.

Dom kan erbjuda kontrollbesiktning samsidigt vid en reg i mån av tid. Det blev en ändring för några år sedan att ingenjörena bara skulle göra reggen och man sen fick boka kontrollbesiktning efter det, men vid mån av tid så brukar dom hjälpa till med kontrollbesikting , det går ju trots rätt fort att besiktiga en mc.

Så även om de "inte har med det att göra" just vid detta tillfälle så kan de va
Så jävliga? Hade inte tänkt göra en kontroll nu ändå:)
Däremot så är slipon:en laglig förutom att jag inte vet vart db killern är:/

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...