Kan BMW G650 Xmoto vara nått att ha?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Med risk för att bli utmobbad så tänkte jag kolla vad ni tror om den hojen?
Verkar lite klent med 53hk men det kanske går att få snurr på rotax-motorn relativt lätt, nån som vet?

KTM:s 690 är så ful att jag får kämpa mot kräkreflexen varje gång jag ser den, så i jämförelse är ju BMW:n helt ok....

Någon som provkört den?

har provat den o den är slö jämfört med min 625, fattas nog en 5-10hk. bra kvalité dock.

Jo 690n är ful tycker jag med. Men om du byter lite plast eller fixar till det själv om du är händig och köper nytt system så blir det en riktig supermoppe:)

Trots att jag har tummen mitt i handen så skulle jag hellre fixa till en 690 än komma på en BMW;):tungan

Har inte provkört BMW men faktiskt skulle jag nog kunna äga en sådan om jag nu inte hade min 625. Kvaliteten borde det inte vara några problem och med tanke på vad "vad han nu heter" stuntkillen som körde en BMW Scarver kan köra med en sådan så varför inte. Vore roligt att se en sådan ute på vägen!

gjorde en PS jobb på en.. inte omöjligt o få den o se lika ut.
tror nog bemmern går o få nåra hk till ur..

Bifogat

• BMW-G650motardmoddad.jpg
    BMW-G650motardmoddad.jpg
    50.6 KB · Visningar: 167
nej nej nej.. de är fejk klister lappar som ser ut som luftburkshål :D :tummenupp

Ja då funkar det ju! Fast bättre vore om det satt transparanta små fönster i plexi så man såg bränslenivån! Kanske något för dig Ozeo att planera in i nästa bygge...

Vill ju inte ha något som är slöare än dom KTM 660 -04 jag haft... Men går ju kanske att åtgärda som sagt. Det som tilltalar med BMW:n är ju just kvalitén som man utgår från är högre än andra motardtillverkare.

Ingen som hört om KTM kommer med nån ny modell nästa år? En som är lite rejsigare än 690 men inte lika extrem som 525/530 vore ju perfekt.

Ja då funkar det ju! Fast bättre vore om det satt transparanta små fönster i plexi så man såg bränslenivån! Kanske något för dig Ozeo att planera in i nästa bygge...

ne höva.. coolare o ha med en liten trästicka o mäta nivån med :)

KTM:s 690 är så ful att jag får kämpa mot kräkreflexen varje gång jag ser den

Då har du inte sett Ktm 690 Enduro.

9d4f37786b.jpg

43c8835f78.jpg

Den tycker jag är asgrym, fast när nu den kommer ut har jag ingen aning om. Blir nog lite förändringar också då detta är nån fabrikshoj dom använde i Baja 500.

Med motardhjul har du en hoj som du alltid kan använda året runt, bara skifta mellan enduro och motard-hjul beroende på vad du är sugen på. :tummenupp

Tyckte den var lite trött..
ungefär som gammla gs:en när man trodde att det skulle bli skoj så kom varvstoppet.
Men det är säkert en skön pendlarhoj.

/F

Då har du inte sett Ktm 690 Enduro...

Den va GRYM, precis nånting sådant jag är ute efter :tummenupp Tyvärr tror jag nog att jag måste ha en som har motardfjädring från fabrik, en mjuk endurofjädring funkar inte för mina 0,1 ton :rolleyes: Men förhoppningsvis kommer den kanske som motard också...

Fan va fin den var, varför gjorde dom inte en motard som såg ut så istället för det fula aset dom ersatte 660:n med?

Jag provkörde en xmoto för någon månad sedan. Den var inte mycket att hänga i granen. Kändes ganska lätt och smidig men det hände ingenting när man vred på

Ktm kommer med 8 nya modeller nästa år.
Mitt råd= vänta och se vad detta innebär!

Chriz

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...