Kan BIKE ha fel???

Bavarac skrev:
Köpte tidningen för en timme sen,kollade på testet mellan ZX10R,R1,CBR1000RR och GSX1000R,blev riktigt förvånad när jag läste om suzukin.Kan den verkligen va så dålig jämfört med andra...O jag som tänkte köpa en 04 förra veckan :(
Man skall ha klart för sig att Bike med flera tidningar får sina hojar till dessa tidiga tester blueprintade direkt från fabrikerna i Japan medan PB testar handlarcyklar från England det kan skilja en hel del mellan dessa cyklar. Vill man veta sanningen skall man vänta till nästa omgång tester på hösten då det är kundcyklar som testas, men då är det ju så dags.

jamen inte köper man väl hoj efter vad de skriver i en blaska. :va :notme

jag kommer ändån att köpa suzukin,men det som är grejen är att den sopade golvet med övriga förra året,för att ligga sist iår :3freak

Inser någon av er VEM som provkörde för Bike? Inser någon vad det är för skillnader det är som gäller mellan hojarna? Har ni verkligen LÄST orden i testen och inte bara nöjt er med bilderna?

Ser man till vad alla de här hojarna klarar av så inser man snart att frågan "vilken är bäst" snabbt faller inom ramen för personlig smak. Även på pappret syns ju att det är små skillnader mellan hojarna och läser man föraromdömena så inser man snart varför Kawan vann i Bike.

Vågar du verkligen köpa en Gixxer nu är frågan du måste ställa dig. Du vet att alla som kör Zx-10, Cbr 1000rr och R1 av årsmodell 2004 kommer att håna dig kraftigt och lägga fram Bikes test varenda gång du säger något.

Kawan vann inte i PB, inte som väghoj, dom skrev att den passade bättre för erfarna förare på banan, Egentligen vann inte någon hoj i PB, dom tyckte i princip man kunde välja den med snyggast färg...

/F

Har laest aldeles foer maanga tester och det verkar vara helt orelevant vilken som vinner eller vilken som kommer sist. Betydligt mer givande aer i staellet att laesa foerarnas omdoemmen for hojarna har ganska olika karaktaer.

Vissa saker tilltalar vissa foerare, andra inte.

Honda aer perfectionism in i minsta detalj, yamahan aer ganska lika men mer gatanpassad (rymligare, lite softare) samt med en saellan skaadad detaljfinish, Kawan aer vild, yvig och brutal och behoever en styrdaempare mer aenn nan hoj nagonsin behoevt en styrdaempare, och Suckan aer precis lika bra som foerra aaret men kaenns av naturliga skael inte lika banbrytande laengre.

Kawan har generellt mest tryck i motorn, Suckan minst.

starclassic skrev:
Om man nu ska fortsätta att prata om PB så finns även ett test med Gixxer 750 där, och som dom säger "The return of the king" Verkar vara en alldeles ypperlig hoj som kommer att slå många större hojar på fingrarna..

Som alla säger, bara att köpa den som man trivs med/faller en i smaken.. synd att inte kawa oxå gjorde en 750, hade faktiskt hellre köpt den då än 10:an.. menmen, får stå ut med 10:a i år iaf.. :rolleyes: :tungan

Pajdo skrev:
jag kommer ändån att köpa suzukin,men det som är grejen är att den sopade golvet med övriga förra året,för att ligga sist iår :3freak

Allvarligt talat, vem märker skillnad? Och vart sopar vad golvet med vad? En 60-årig gubbe på en BSA från 1965 sopar golvet med dig på en krokväg om du inte är bra på att köra, oavsett om du kör gixxer, Hynda, Kwak eller Yamma. Är det förresten nån som uppmärksammar att det är bana det körs på? Ska du nu rejsa med folk på gata så är det enbart förarens dumhet som avgör vem som "vinner".

Goffe skrev:
Som alla säger, bara att köpa den som man trivs med/faller en i smaken.. synd att inte kawa oxå gjorde en 750, hade faktiskt hellre köpt den då än 10:an.. menmen, får stå ut med 10:a i år iaf.. :rolleyes: :tungan

Kan lova att du inte vill ha nån annan hoj efter du kört 10:an :tummenupp

Mitt intryck av testen är att nästan samtliga förare gillade Kawan för att den var så rå. Själv hade jag av testen att döma valt Hondan som verkar passa de flesta utmärkt. Vem vill ha en nervös hoj på landsväg (där 98% av alla hojar körs)?

Och som nån skrev, hur många kan hantera sånna här hojar till max (säkert flera här men inte så många andra)?

Tror du blir nöjd med vilken du än väljer, annars kan du ju testa alla fyra först för att göra en egen bedömning :yoparty

Hade en GSXR 1000 -02 innan , ända skillnaden är att GSXR hade bättre bottenvrid än 10:an som jag saknar, annars klår Kawan sukkan på allt. men fan vad Kawan kommer när det väl smäller till vid 7000 rpm :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...