Kan BIKE ha fel???

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Ducati 1098s -08
Köpte tidningen för en timme sen,kollade på testet mellan ZX10R,R1,CBR1000RR och GSX1000R,blev riktigt förvånad när jag läste om suzukin.Kan den verkligen va så dålig jämfört med andra...O jag som tänkte köpa en 04 förra veckan :(

Bavarac skrev:
Köpte tidningen för en timme sen,kollade på testet mellan ZX10R,R1,CBR1000RR och GSX1000R,blev riktigt förvånad när jag läste om suzukin.Kan den verkligen va så dålig jämfört med andra...O jag som tänkte köpa en 04 förra veckan :(

köp en kawa zx10 istället! mycket häftigare hoj! :yoparty en grön ska du ha :kär

Det är nog jävligt marginellt, det är få förare som till fullo kan utnyttja prestandan i en 1000 så om den har 150 eller 160 kusar på slangen känns ganska ovesäntligt. Skulle jag köpa en ny 1000 hade jag utan tvekan köpt R1an då den är så snygg att den skulle kunna vara designad i Italien.

Bavarac skrev:
Kan BIKE ha fel???

Nej inte Bike inte, De är allas vår bibel. Deras ord är vår lag. Säger dom åt oss att köpa en Ciao så skola vi alla vallfärda till moppefuckobutiken.

Frågan borde vara om Bike kan ha rätt. Någonsin.

Bavarac skrev:
Kan den verkligen va så dålig jämfört med andra...O jag som tänkte köpa en 04 förra veckan :(

Ja jävlar va dålig den verkar vara... ja skulle nog aldrig köpa den pga Bike´s test :rolleyes:

Skummade lite i senaste Performance Bikes igår. Där är det lite omvänt!!
Hondan accar snabbast och kawan tror jag hade de sämsta acc sifrorna av de fyra. Hondan var även starkast.
det var ett landsvägstest och där rankades kawan totalt sist om jag förstod det rätt, den var för nervös och jobbig på landsväg.
Så testerna ska tas med en nypa salt, handlar till sist om personlig smak, du kör förmodligen inte snabbare på den ena eller andra, på väg iaf.

Akesson skrev:
Skummade lite i senaste Performance Bikes igår. Där är det lite omvänt!!
Hondan accar snabbast och kawan tror jag hade de sämsta acc sifrorna av de fyra. Hondan var även starkast.
det var ett landsvägstest och där rankades kawan totalt sist om jag förstod det rätt, den var för nervös och jobbig på landsväg.
Så testerna ska tas med en nypa salt, handlar till sist om personlig smak, du kör förmodligen inte snabbare på den ena eller andra, på väg iaf.

Men var inte hondan bäst i bikes tester med :confused: Iaf om man kollar på alla siffror utan vikten, eller?

bebbe skrev:
Men var inte hondan bäst i bikes tester med :confused: Iaf om man kollar på alla siffror utan vikten, eller?

Har för mig kawan var snabbast i Bike!?

Men det som var intressant var att PB placerade kawan sist och Bike kawan först! Lotteri!!?

Hightuned skrev:
Det är nog jävligt marginellt, det är få förare som till fullo kan utnyttja prestandan i en 1000 så om den har 150 eller 160 kusar på slangen känns ganska ovesäntligt. Skulle jag köpa en ny 1000 hade jag utan tvekan köpt R1an då den är så snygg att den skulle kunna vara designad i Italien.

Håller med fullständigt!

Om du gillar Suzukin, köp den!
Skillnaderna är marginella...och vad spelar dom för roll överhuvudtaget?
Om du inte MÅSTE ha det värsta på pappret då förstås, men man skall ju gilla hojen och trivas med den, det är det viktiga.

Akesson skrev:
Nä, personliga åsikter.

Vem var det som inbillade dig (eller nån annan) att det som skrivs i en tidning är absolut sanning? Om nån sån nu händelsevis skulle finnas alls... :va

Dessa hojar är så lika att det som fäller avgörandet i slutänden är i stort sett färgen och hur den passar din egen körstil. Man ska alltså inte ta såna här tester på så blodigt allvar :7peta

Det trodde jag alla redan visste :rofl

Mattiaz: Klockren :D

Last edited:
Köp Performance Bikes, där gör de precis samma test och slutsatsen är helt klart en annan. Sukkan är helt klart värst upp till 8000 rpm ungefär, sedan drar de andra ifrån på toppen, ganska marginellt bör tilläggas, suckan har även mest vrid.. enligt PB då.

/F

Jåke skrev:
Nä, personliga åsikter.

Vem var det som inbillade dig (eller nån annan) att det som skrivs i en tidning är absolut sanning? Om nån sån nu händelsevis skulle finnas alls... :va

Dessa hojar är så lika att det som fäller avgörandet i slutänden är i stort sett färgen och hur den passar din egen körstil. Man ska alltså inte ta såna här tester på så blodigt allvar :7peta

Det trodde jag alla redan visste :rofl

Mattiaz: Klockren :D

Läs mina inlägg innan du svarar spydigt!!!!!!!!! :7peta
Detta skrev jag i mitt första!!

"Så testerna ska tas med en nypa salt, handlar till sist om personlig smak, du kör förmodligen inte snabbare på den ena eller andra, på väg iaf."

Har aldrig satt särskilt stort värde i siffrorna på tester. Därför skrev jag "lotteri".

:4skrika

Akesson skrev:
Läs mina inlägg innan du svarar spydigt!!!!!!!!! :7peta
Detta skrev jag i mitt första!!

"Så testerna ska tas med en nypa salt, handlar till sist om personlig smak, du kör förmodligen inte snabbare på den ena eller andra, på väg iaf."

Har aldrig satt särskilt stort värde i siffrorna på tester. Därför skrev jag "lotteri".

:4skrika
Jag ber så mycket om ursäkt :Bugar :Bugar

Jag läste faktiskt hela tråden, men har nog fått hjärnsläpp och missat ditt första inlägg. :död

Edit: Nu har du ju citerat mig så jag kan inte smygändra heller :rolleyes:

Edit: Nu har du ju citerat mig så jag kan inte smygändra heller :rolleyes:[/QUOTE]

Nä de gäller att va snabb :tummenupp

Om man nu ska fortsätta att prata om PB så finns även ett test med Gixxer 750 där, och som dom säger "The return of the king" Verkar vara en alldeles ypperlig hoj som kommer att slå många större hojar på fingrarna..

PB är ju ljusår bättre än BIKE blaskan!

Men som många säger, vilken man gillar bäst jar ju med tycke och smak, alla dessa 4 är ju betydligt mer än vad den normale föraren behöver eller klarar av att hantera.

Köp den du tycker är snyggast, skönast, etc du lär ju bli nöjd ändå :tummenupp

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...