Kamphundarnas rykte

Här på sporthoj har det vart mycket prat om pitbulls och deras attacker
Det är inte bara pitbullen som kan döda människor, jag har läst att många småbarn dödas av just : http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1119013,00.html

:gråta sånt här borde inte hända, men vi kan sätta stopp på det utan nån utrotning eller förbjud.

Ja det här kommer ju bli skojj

Here we go.....
Vart är alla arga människor ?

Har själv en rottweiler och vi har alltid haft det i min familj sen jag var liten
parvel , och sen skaffade jag mig en själv.

Fina hundar om man arbetar med dom , det är ju en strålande brukshund,
även som vanlig familjehund , men så som alla andra hundar så finns det väll alltid nån som är lite knäpp i huvet Mental Test , Det är jag helt klart för.
det borde vara obligatoriskt, Alla som skaffar hund borde göra nått liknande test osv , det här har ju diskuterats här hur många gånger som helst.

:corn

Undra hur detta kommer gå:rolleyes:

Men jag håller med föregående..

Alla hundraser(i princip) kan vara farliga, dte beror nästan enbart på hur man uppfostarar och vilken koll man har på hunden..
Men självklart finns dte sjuka och störda hundar, precis som människor..

Man kan faktiskt ha full koll even på en pitbull osv.
Men klart att det är viktigare att ha bättre koll och pli på en "stor, farlig" hund än en liten terrier..

Last edited:
Fattar inte att folk kallar mördare och våldtäktsmän för puckon... De är ju inte deras fel! De är ju föräldrarnas! eller hur?? Det är ju tom synd om dom. agree?

ofta en pudel käkar folk.. nja

Tycker att vi kan lägga ner all diskussion om hundar pga att alla hundmotståndare verkar helt borta och bara skriver smörja som TEX, min granne sa att såna hundar är jättefarliga, ja läste i tidningen att dom äter barn, osv. Finns ingen här som vet ett j*vla skit om hundar verkar de som.

Tycker att vi kan lägga ner all diskussion om hundar pga att alla hundmotståndare verkar helt borta och bara skriver smörja som TEX, min granne sa att såna hundar är jättefarliga, ja läste i tidningen att dom äter barn, osv. Finns ingen här som vet ett j*vla skit om hundar verkar de som.

Som väl är finns det en liten, väl upplyst elit som sitter inne med sanningen!

Jag blev precis biten av grannens skitdalmatiner. Jävla puckohund med avgjort fel ägare och uppfostran :mad: :mad: :mad:

Hunden blir helt kocko när han ser en joggare. Först högg han mig i armbågen och sen följde han upp med ännu ett hugg. Lyckligtvis fick han bara tag på shortsen andra gången.

Jag tänkte ta med en käpp och prygla hunden så han inte vet vad han heter nästa gång han ska bitas och hålla på. Tänkte rusa rakt på honom och ge honom stryk så fort han börjar dra i kopplet och råskälla. Vad säger ni om det, ni som har erfarenhet av taskigt uppfostrade/taskigt avlade hundar, kommer det att få honom att ge fan i att bita joggare framgent? Några andra, seriösa, förslag?

Kan tilläggas att han har bitit en annan granne också och att han försökt bita min fru. Ägaren kommer inte att fixa problemet.

Jag blev precis biten av grannens skitdalmatiner. Jävla puckohund med avgjort fel ägare och uppfostran :mad: :mad: :mad:

Hunden blir helt kocko när han ser en joggare. Först högg han mig i armbågen och sen följde han upp med ännu ett hugg. Lyckligtvis fick han bara tag på shortsen andra gången.

Jag tänkte ta med en käpp och prygla hunden så han inte vet vad han heter nästa gång han ska bitas och hålla på. Tänkte rusa rakt på honom och ge honom stryk så fort han börjar dra i kopplet och råskälla. Vad säger ni om det, ni som har erfarenhet av taskigt uppfostrade/taskigt avlade hundar, kommer det att få honom att ge fan i att bita joggare framgent? Några andra, seriösa, förslag?

Kan tilläggas att han har bitit en annan granne också och att han försökt bita min fru. Ägaren kommer inte att fixa problemet.
Det behövs någon som kan hjälpa ägaren med att vänja av hunden från att jaga/attackera joggare och folk i rörelse. Att prygla hunden löser knappast något, snarare tvärtom.

Det behövs någon som kan hjälpa ägaren med att vänja av hunden från att jaga/attackera joggare och folk i rörelse. Att prygla hunden löser knappast något, snarare tvärtom.
Som sagt, ägaren fixar inte det här - han är helt enkelt för dum för att fatta hur illa det är och vad man måste kräva. (Tänk er en riktigt vek gaykille med mjukast tänkbara handled så har ni honom i ett nötskal. Det är altså en vuxen man som köpt en dalmatiner efter att ha sett en disneyfilm. "Jag förstår inte, han ääär ju så snäll"...)

Edir: De andra han bitit är förresten inte joggare. Jag vet däremot inga detaljer om hur det gick till. Jag känner till det bara för att han var här och lipade och ville veta om de som krävde att hunden skulle avlivas hade något stöd i lag för sitt krav. Mycket fördärvad och instabil hund alltså.

Det är en sex-sju år gammal, stor dalmatinerhane och om han ska få leva så krävs det någon form av quick and dirty lösning. Att någon hjälper ägaren är inte ett alternativ, som kanske framgår av ovanstående. Ägaren är så vek att han inte orkar hålla emot när hunden börjar dra. Vad jag vet är vi nu tre som är bitna av hunden - och hundfan känner oss alla tre. Förra gången krävde de övriga grannarna att han skulle avlivas/omplaceras. Det är bara en tidsfråga innan det blir så om inget görs.

Man måste avliva dom, ett skott i nacken sen är det över direkCt!
Ibland är det faktiskt ett vettigt alternativ. Det går ju inte an att en hund regelmässigt biter grannarna.

Hade det varit jag, hade den hunden inte levt om han närmat mig igen..
Jag gillar dock hunder Mkt i allmänhet.
Alltså, man blir duktigt förbannad :hihi

Last edited:
Mycket fördärvad och instabil hund alltså.
avlivas/omplaceras
Där har du nog vad som måste till om inte ägaren kan hantera hunden eller vill få hjälp till detta. En snabb tillsvidarelösning är annars att kräva någon form av munkorg när han har hunden i närheten av andra. Någon annan snabblösning har jag svårt att se.
Att försöka skrämma hunden resulterar nog bara i att den blir ännu mer instabil.

Där har du nog vad som måste till om inte ägaren kan hantera hunden eller vill få hjälp till detta. En snabb tillsvidarelösning är annars att kräva någon form av munkorg när han har hunden i närheten av andra. Någon annan snabblösning har jag svårt att se.
Att försöka skrämma hunden resulterar nog bara i att den blir ännu mer instabil.
Mjo, kan nog stämma. Min tanke var en snabb och drastisk lösning som inte kräver ägarens deltagande - och som därmed gör att hunden får leva. Kan inte riktigt med tanken på att avliva hundar som är som de är bara för att ägarna är så satans korkade och inkompetenta. Ägarens sambo, en äldre man, har bättre kontroll på den. Hunden är inte tipp-topp med honom heller men betydligt lugnare. Det antyder för mig att beteendet beror på miljön snarare än på hunden själv.

Knepigt som tusan när det är någon annans hund. Man kan ju inte göra hunden stabil och harmonisk utifrån, sas.

Pepparsprej, kan det funka? Man ger hunden en dusch när han går på. Det kanske tar ett några gånger men till slut borde han ju fatta...

Edit: alternativet munkorg kommer ägaren nog aldrig att acceptera. Jag kan ha fel, men han verkar faktiskt inte begripa situationen. Han ser bara en snäll rar vovve som aldrig skulle göra en fluga förnär.

Last edited:

konstigt att det inte var på förstasidan på aftonbladet :va
Ne just ja det var ingen kamphund! :)

Seriöst tråkigt det som hände.
Låter som den hunden får göra precis som han vill han leker herren på teppan.

Tyvär så hjälper munkorg inget vidare för då kommer hunden bli än mer aggresiv pga rädsla.

Jag skulle visa den hunden vem som bestämmer och det tar nog jävligt lång tid om det inte är en ducktig hundförare.
Dvs köra lite smågrejjer som att visa vem som bestämmer, hunden ska inte gå först varken genom dörrar eller när man promenerar.
Träna inkallning med långlina med mkt beröm.
Finns säkert 10 saker den hunden skulle behöva träna på, så säg till hundägaren att gå kurs med hunden annars så ringer du och annmäler honom.
Kanske du kan se till så den kommer till bättre ägare om du inte vill avliva den.
/mvh jonas

Last edited:
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu