Kamphund?

en kamphund blir inte kamphund förrän ägaren tränat hunden till det , eller hetsat .. tycker själv amstaff är en väldigt fin ras !!!

den riktiga benämningen på Pitbull är väl när man korsar amstaff o boxer ??

en kamphund blir inte kamphund förrän ägaren tränat hunden till det , eller hetsat .. tycker själv amstaff är en väldigt fin ras !!!

den riktiga benämningen på Pitbull är väl när man korsar amstaff o boxer ??

Pitbull är en egen ras och ur ett utval av pitbulls avlades amstaffen fram för ca 70 år sedan

fortfarande kan "alla" hundar balla ur.. då vill man hellre ha en colli än en "kamphund"

Likaså kan alla människor det, lika bra att lobotomera alla barn så slipper vi bekymmer helt....

men alla barn biter ungefär lika hårt.. jag menar att bettet från en "sådan kamphund" hund lär ju va farligare än en collis.. el har jag tänkt fel där :confused:

senaste artikeln från sundsvall var att 2 hundar ,,(schäfer o "campinghund) hade bråkat till o från..
en dag hade ägaren tydligen lämnat dörren öppen när sshäfern va ute på promenad. han flög ut o bet tag i hunden o satt fast i han i 20m fast ägaren försökt fått bort han... ägarn påstog fortfarande efteråt att de va världens snällaste hund... fast där skulle inte ens ägarn låtit dörrn vart öppen... hans fel.. tvärtom o schäfern hoppat ut hade ju slutat i samma.. tror de e en annan mentalitet i "dessa" hundar.. därför bör de vara en van ägare.. att förbjuda blir ju svårt... men många tjatar om sådant där hundkort.. kanske ingen dum idee om dom skulle kunna göra de bra... finns de nå land som har ett fungerande system tro?

Last edited:
Likaså kan alla människor det, lika bra att lobotomera alla barn så slipper vi bekymmer helt....
Fast det var väl ingen som ville lobotomera alla hundar. Eller hur?

Visst kan en kamphund säkert bita hårdare en än collie. Men finns många hundar som räknas som vanliga brukshundar som biter minst lika hårt (Vet efter erfarenheter). Jag anser att amstaff, Pitbulls o staffar är jätte fina hundar som med rätt ägare har ett väldigt bra physke. I USA används pitbulls både av polisen o räddningskåren. Men de som har blivit så utbrett är köksavlingen. Idioter som avlar sönder hundarna enbart för att tjäna pengar.
Är jäkligt synd när de är så pass fina hundar som man kan använda till så många vettiga saker. Med dess styrka kan man använda den till mycke viktiga saker som räddnings uppdrag mm.

hela dokumetären är vinklad, ungefär som ett insider reportage, dessutom är det massa falska vittnen m.m.

Var har du den källan. Att den är vinklad. Är de rykten du lyssnat på eller.

Last edited:
Jag har en "kampfru".. Liten, aggressiv och lynnig.. (bits ibland)
Och jag har en kampkatt... hon spöar målmedvetet och saklöst upp morsans tre kg tyngre bonnakatt. Han är livrädd för henne och vägrar komma i närheten av huset när vi är där och hälsar på... och hon gör inget annat spanar efter stora svarta katten dagarna i ända... och får hon mista tillfälle så slåss de så vrålen ekar och tussarna flyger.

Jag skulle kunna tjäna mycket flis på henne om det fanns organiserade kattkamper, hon är en naturbegåvning.

EN kamphund är avlad för kamp, hur tror du då deras instinkter skiljer sig från ex en labradors? Hur tror du en kamphund beter sig när den känner sig trängd? Spelar inte så stor roll om du har smekt den med silversked hela livet.

EN kamphund är avlad för kamp, hur tror du då deras instinkter skiljer sig från ex en labradors? Hur tror du en kamphund beter sig när den känner sig trängd? Spelar inte så stor roll om du har smekt den med silversked hela livet.

Den är avlad för kamp från början ja. Men när de förbjöd hundkamp började man avla bort kampen i hundarna o satsa mer på att bevara utsendet.

Clifton: Klart han är... Okunskap är enda anledningen aftonbladet finns.
Amstaffar är INGA kamphundar och jag fattar inte varför folk får för sig det, det är inte amstaffs som man kampar med heller.

Bingo: Nej men "alla" hundar kunde balla ur, precis som människor. Skillnaden är att hundar gör det för att skydda sig eller sin matte/husse.

Ozeo: och alla valpar biter lika hårt, jag menar lobotomerar vi barn så slipper vi pedofili, våldtäcksmän, mördare, rånare o.s.v o.s.v

Ja till 100%.
Är du en sån som bara lyssnar på aftonbladets rubriker. Eller har du själv nån erfarenhet av hundavling eller?

kamphundar går under sagda benämning just för att de korsats fram från blandade raser varpå man avlat vidare från de aggressivare och hetsigare bastarderna för att komma fram till det resultat man ser idag. de här hundarna är uppfödda och framavlade för att vara vildare, aggressivare och mer argsinta än "normala" hundar och det skulle ta lika lång tid att "avveckla" ett sådant beteende som det tog att avla fram det.
ska folk nödvändigtvis ha kamphund ska de också veta hur de ska handskas med deras särpräglade beteende, typ gå en utbildning och få ett certifikat för sagda hund. det måste alltid vara så att det är ägaren som bestämmer och har makten över sitt husdjur, låter man hundarna göra som de vill utan disciplin uppkommer situationer som tillexempel den i malmö för ett par månader sen. säg ja till körkort för hund!:yoparty

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025