kamphojar?

Ska det vara fighters i hojbyggen forumet?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Kamphojens/gatkrigaren/fightern/etc vara eller icke var i hojbyggen.
rösta!
 
Då det som oftast inte rör sig om några byggen utan mer halvdann styling på många av "byggena" i figterforumet så kan dom få hålla sig där . Shit va många tår jag mosade nu :)
 
Att plocka av kåpor, skruva på en färdigtillverkad gaffelkrona, ett annat lyse och lite annat trams klassas inte som ett "hojbygge" lika lite som man är möbelsnickare när man monterar en bokhylla från IKEA.
 
Eftersom jag är en elefant i ett glashus med min gamla harley, så håller jag mig neutral......:hihi
 
Alla börjar ju någonstans, så varför inte.

Ska vi sätta spärr för ett minimum 140hp på hojen för o bli medlem ?

Minimum på varvtid för o göra inlägg i RR forumet ?

Nej, jag tycker alla ska stöttas i vad de gör. Och att börja där de kan, för o sedan utvecklas vidare.

Sätt ett par underforum isf, lackering, streetfighter, caferacer osv om det tvunget måste sorteras.

Tror inte att rensningen kommer att motivera fler att bygga om, och antar att det är vad som är målet. Ju fler som bygger, ju fler inspirerar andra.

Tycker detta forum är hårt modererat som det är redan.

Men, det är min teori.
 
Jag tycker att allt som är lite mer än lös styling är välkommet. Sedan var gränsen går får man hoppas att varje TS själv kan sätta.
En annan fördel med att ha alla ombyggnadstrådar samlade under en topic gör att det är lite lättare att själv kunna hitta inspiration till modifikationer.

En annan sak hade varit om det vore 25 nya trådar per dag i Hojbyggen, då kan jag se vitsen med att ge de större byggena mer uppmärksamhet, men inte i dagsläget.
 
Alla börjar ju någonstans, så varför inte.

Ska vi sätta spärr för ett minimum 140hp på hojen för o bli medlem ?

Minimum på varvtid för o göra inlägg i RR forumet ?

Nej, jag tycker alla ska stöttas i vad de gör. Och att börja där de kan, för o sedan utvecklas vidare.

Sätt ett par underforum isf, lackering, streetfighter, caferacer osv om det tvunget måste sorteras.

Tror inte att rensningen kommer att motivera fler att bygga om, och antar att det är vad som är målet. Ju fler som bygger, ju fler inspirerar andra.

Tycker detta forum är hårt modererat som det är redan.

Men, det är min teori.

Tråden är inte för eller emot kamphojar. du har nog missförstått.
Dessa underforum finns ju redan.
Frågan gällde om dessa hojar ska vara i de underforumen eller ej.
 
Jag tycker att de som vill kalla sina fighterbyggen för hojbyggen är välkomna här.
Annars kunde vi ju plocka bort alla turbohojar, racehojar, motards, osv.
Enda som skulle vara kvar är ju någon enstaka Harley då dessa inte har något eget forum här på SH. :tungan

De specifika forumen, t.ex. fighter/café-forumet tycker jag passar bra för frågor om de specifika hojarna
"Vilken bakdel skall jag ha på min Caféracer?"
"Är crosstyre ett måste på en fighter?"


I denna del kan man lätt ha sitt eget hojbygge. Sen vad som definieras hojbygge är ganska vitt och brett. Alla bygger inte om sina hojar ifrån grunden, men ändock anser jag att de trådarna passar in i detta forum.

Så jag tänker inte slänga ut folk som bara vill "styla om" sina hojar, så länge de beskriver den fortgående processen och lägger upp bilder på det.
Att bara gör 1 inlägg och lägga upp lite före & efter bilder samt berätta att man t.ex. bytte kåpor är inte en tråd som jag tycker hör hemma här. Det skall vara lite mer av en process, man berättar vad man vill, gör lite inlägg med bilder under tiden, samt presenterar slutresultatet (Om man någonsin nu blir klar med ett hojbygge :D).

Och att sätta upp en definition om vad som klassas som ett hojbygge är nog en ganska dålig idé. Variation förnöjer och jag personligen gillar att läsa om mer än bara rena byggen ifrån grunden.

För övrigt borde jag nog deleta denna tråd då den ej handlar om ett hojbygge :tungan
 
Då har jag fått svar på mina frågor och tråden tjänat ut sitt syfte för mig.
 
Vart skulle gränsen gå? Antar att jag är ibland de inblandade då jag kallar min för "kamphoj" kommer lacka om hojjen, byta bakram/kåpa diverse renovering o annan styling =)

Tar inte alls illa upp o bryr mig inte direkt, men vart skulle man dra gränsen?
 
Varför skall man bry sig om allt, det tjatta om så mycket onödiga saker på detta forum.

Hittar man något som är intressant att läsa så spelar det väl ingen roll vart det ligger för fack ?.
 
Så länge det inte är burklackade, hardtailade hojar i dålig smak så är jag öppen för i princip vad som helst. Men däremot tycker jag att ordet "bygge" i forumtrådarna borde reserveras för mer renodlade "byggtrådar" där man gör en restaurering eller customisering från grunden upp. Som sagt - byta styrkrona och ta bort en plastbit är inte ett "bygge". Det är lika mycket bygge som att måla om huset är ett "bygge".

Med det sagt så platsar allt övrigt tycker jag, både Spruttsters, nerslammade och förlängda GSXR hojar och så vidare.
 
Mina damer, släpp nu edra handväskor och återgå till att bygga och styla hojar.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top