Kampbäver

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bäver attackerade robotgräsklippare
Bävern fick nog av robotgräsklipparens oljud. Så han dränkte den i en sjö.

Utanför Lidköping har en bisarr kamp mellan en bäver och en robot utspelat sig. Bråket har pågått i nästan ett år. Men nu har roboten, som dessutom heter Nisse, dragit det korta strået i slagsmålet mot den ilskna bävern.

Ulla-Britt Andersson ägde robotgräsklipparen Nisse som tog hand om hennes gräsmatta vid Ullersund utanför Lidköping, skriver Nya Lidköpings-tidningen.

Nisse var omtyckt och hade till och med fått ett litet hus där han kunde ladda sina batterier. Men han var inte lika omtyckt av en annan av trädgårdens frekventa besökare, en bäver.

Förra sommaren hamnade de två i handgemäng som slutade i att Nisse hamnade på rygg i potatislandet.
– När Nisse kommit farande i sakta mak har bävern sett honom som en fiende, anfallit och sedan kastat honom på rygg i potatislandet, säger Ulla-Britt Andersson till Nya Lidköpings-tidningen.

Och nu har bävern satt stopp för Nisses långsamma framfart över gräsmattan en gång för alla. En förmiddag hittade Ulla-Britt Andersson sin robot än en gång på rygg, men denna gång i en sjö vid tomtens gräns.

Det var nådestöten för Nisse som slutade fungera efter doppet i sjön och nu är bävern herre på täppan i trädgården.

:rofl ha skrattar så jag får ont i magen.

Källa metroteknik

För att inte tala om den 15åriga pojken i Kalix som blev biten av en bäver när han ville fota den med mobilen.

Farliga dem där bävrarna...:gnissla

Skrattade hejdlöst när Hanna i morgonpasset läste upp nyheten med den bäver bitna killen.

Bo Landin i Clownen luktar bensin kan bäver.:rolleyes:

Det är kaxiga jävlar det där!

Mina föräldrar har bävrar runt huset, när man ger sig ut med båten så simmar bävern brevid och slår med stjärten i vattnet och "hotar" när man åker för nära boet.

Dessutom hjälper bävern till att hålla ved till kaminen, tyvärr plockar han dom lite random ute på gården, träd man gärna ville ha kvar försvinner nattetid, medans träd man vill ha bort verkar vara osmakliga.

Sånt är livet på den ödsliga landsbyggden....

Ulla-Britts nästa robotgräsklippare blir en sån här.

Bifogat

• dead-metal[1].gif
    dead-metal[1].gif
    32.7 KB · Visningar: 46
Last edited:
*Hajenmusik*
[YOUTUBE-ID]WTTS0yW9IQY[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]CF1-DLAzwLM[/YOUTUBE-ID]

Ja eftersom jag som :tuttar aldrig är på musjakt så har jag inte noterat just det :brinnerup.

Däremot så reagerade jag på tråden "kunglig glans"...Glans betyder ollon på latin, någon kille som regerade på det :rofl

*arbetsskadad*:näsblod

"I afton glans".
"Om du undrar varför Johan Glans lätt kan uppfattas som ett kukhuvud."
"Kunglig glans - Ett program om prinskorv."

osv

Ja eftersom jag som :tuttar aldrig är på musjakt så har jag inte noterat just det :brinnerup.

Däremot så reagerade jag på tråden "kunglig glans"...Glans betyder ollon på latin, någon kille som regerade på det :rofl

*arbetsskadad*:näsblod

Det ger ny mening åt sången "Glans över sjö och strand" om man har två tjejer i klassen som heter Glans och Sjöö i efternamn...

Jo, jag är också skadad....

Det är kaxiga jävlar det där!

Mina föräldrar har bävrar runt huset, när man ger sig ut med båten så simmar bävern brevid och slår med stjärten i vattnet och "hotar" när man åker för nära boet.

Dessutom hjälper bävern till att hålla ved till kaminen, tyvärr plockar han dom lite random ute på gården, träd man gärna ville ha kvar försvinner nattetid, medans träd man vill ha bort verkar vara osmakliga.

Sånt är livet på den ödsliga landsbyggden....

Tyckte bävrar var trevliga djur. Tills de började dämma upp sjön, vilket dödar träden de själva lever av och blötlägger badstränder och bryggor.
Skadedjur :mad:

Det kryllar av dem sålänge man inte har bössan med sig. Så fort man går ut för att sjyta de jävlarna så är de poff borta allihop.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman