Kampanjpris SIBA !

MACAMI skrev:
Skyndar så mycket jag hinner!! :hihi

Det hjälper inte att skynda. "Även om du är först in i butiken på första rea-dagen, så betydet det inte att varan finns kvar..."
Har råkat ut för det flera gånger :kocko

Vafan sa dom inte mellan 5-50% rabatt på allt i deras reklam ?

burner skrev:
Borde det inte finnas regler för vad man får kalla för kampanj och inte ?

Nä det tror jag inte,
däremot finns det regler om vad REA innebär,
måste vara en viss % (kommer inte ihåg) billigare än ordinare pris samt på ordinarie sortiment.

Man kan alltså inte köpa in massa tillfälliga prylar, sänka priset galet och kalla det REA.

EDit : Underbart med 1% billigare tv och sen kalla det REA.
:rofl

Last edited:
Det var på plus med Sverker för nåt år sedan som de konstaterade att varan var billigare, sen kom rean och då höjde de priset och på med en REA-lapp... :tomten

Man kan oxå göra som onoff, höja det sk ordinarie priset och kalla det "vanliga" priset reapris.

För att få kalla det "REA" måste varan ha funnits i butiken tidigare, och sålts till ett högre pris...

Jäkla handlare! Skinnar de inte oss nog så här i "jule-tider"!?!

Siba är fantastiska. Försökte just leta reda på deras kundtjänst så jag skulle kunna skriva ett ilsket e-mejl och klaga lite. Men de har ingen e-adress! Man får antingen ringa (där det är 2 dagars kö) eller skriva ett pappersbrev. Mycket praktiskt om man inte vill ha några klagomål.

Det jag tänkte klaga på var de vanliga sakerna: Saker som enligt reklam och hemsidan skall finnas men som förmodligen aldrig ens har varit i landet. Och bemötandet av de anställda som är under all kritik. Om man ens får prata med någon.
(detta var i Sickla)

Skönt att få skriva av sig lite här i alla fall... :tungan

An3Azz skrev:
Man kan oxå göra som onoff, höja det sk ordinarie priset och kalla det "vanliga" priset reapris.

Räknade du med något annat?

Jobbade på Coop Forum förut, fanns inga reapriser. Det var ordinarie pris de skyltade med på sakerna, spelar ingen roll på vad. Det högre priser man kan se på lapparna i liten text, det har dom alldrig tagit för prylarna :näsblod.

OnT:

6200:- för det dära? Vafasen då, dyrt ju! Näe 32" wide blev omodern och dåligt ungefär samma dag som det kom ut :tungan, extremt liten skärm, skulle fan inte ens se bilden på den :3freak

Fy va tung, 52 pannor :död :död

Skräckexempel finns det alltid. Tillochmed i koncernen jag jobbar i. Som tur är så tillhör inte mitt varuhus något sådant. Då hade jag slutat direkt :)

Men något jag inte förstår, varför ställer man sig i kö 5 på annandagsmorgon öfr att köpa som tv som priset är sänkt 2500:- på?
Visst det är mycket pengar, men vad fan, från 5 på morgonen till 8 då vi öppnade. Mycket skumt :)

/Annicka

edit: stavfel :)

Annicka skrev:
Skräckexempel finns det alltid. Tillochmed i koncernen jag jobbar i. Som tur är så tillhör inte mitt varuhus något sådant. Då hade jag slutat direkt :)

Men något jag inte förstår, varför ställer man sig i kö 5 på annandagsmorgon öfr att köpa som tv som priset är sänkt 2500:- på?
Visst det är mycket pengar, men vad fan, från 5 på morgonen till 8 då vi öppnade. Mycket skumt :)

/Annicka

Vaddå det e ju en skitbra timförtjänst, nästan 1000 bananer i timmen.

Tjoffe skrev:

Jag kan tycka att ligga kvar i sängen är värt mer än 1000 bananer i timmen, hade vi snackat lax eller lök då vete fan?!?

Tjoffe skrev:

Men iaf. Stå där kallt och jävligt en massa människor som trycker en mot glaset. Dörren öppnas och du blir nästan nertrampad. Det kan ju faktiskt inte vara roligt :)

/Annicka

De anordnar bussresor där folk betalar för att trängas på samma sätt på Ullared...

Svenssonnöje på hög nivå! :kocko

SuperMicke skrev:
Det hjälper inte att skynda. "Även om du är först in i butiken på första rea-dagen, så betydet det inte att varan finns kvar..."
Har råkat ut för det flera gånger :kocko

Här verkar det vara lungt iaf.... undra varför :)

länk

Annicka skrev:

/Annicka

jag tror mig se en Gigantare :yoparty

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...