Kamouflagemönster

Gustav1 skrev:
Ett teleskop?
Rymdmonstren anfaller.
"Das Photo zeigt eine PzH M109 mit Schalldämpfer bei der Wehrtechnischen Dienststelle (WTD) in Meppen"

Schalldämpfer = ljuddämpare. Kanske vill de kunna skjuta artilleri på fienden väldigt tyst, eller så finns det bullerkrav även för tyska armén.
 
sgtpepper skrev:
"Das Photo zeigt eine PzH M109 mit Schalldämpfer bei der Wehrtechnischen Dienststelle (WTD) in Meppen"

Schalldämpfer = ljuddämpare. Kanske vill de kunna skjuta artilleri på fienden väldigt tyst, eller så finns det bullerkrav även för tyska armén.

Har inte jag redan skrivit svar på det här :7peta
 
Nyteknik skrev:
Sluta skrika och leta lite på google istället ;)

Här är några länkar jag fann som kanske kan vara intressanta:

Aviation and camouflage of the world airforces

War Department Field Manual - Camouflage of Vehicles

U.S. Navy Camouflage Database

CUCV Camouflage Painting Patterns

Ett tips är att kolla på modellbyggarsajter och/eller gå till biblioteket och kolla i böcker om plastmodellbyggande, där finns säkert en hel del info om kamouflagemönster.
 
Nyteknik skrev:
Är inte intresserad av kläder utan mönster målade på flygplan, båtar etc:4skrika

OKEJ! jag är tydligen blind oxå :huvet Men det fanns ju lite olika mönster där ju...bara att kopiera :gnissla :tungan
 
Nyteknik skrev:
Någon som vet var jag kan se exempel på olika kamouflagemönster? Är inte intresserad av kläder utan mönster målade på flygplan, båtar etc.

nu har jag inte läst hela tråden (orkade inte det) men med tanke på att stridsfygplanen är Militär gröna/gråa på ovansidan för att smälta in om man ser dom uppifrån och att de är ljusblå/grå på undersidan för att man ska få svårt att se dom från marken....

så tänkte jag att om vi lackar din svart grå med en vit streckad linje i mitten, och givetvis över dig och gråmulen under (är ju alltid mulet i sverige.... :arsele ) så kommer polisen inte att se dig.....



smart va............................................. :va
 
Den här snubben verkar trivas me sitt camo iaf...

Du kanske ska hänga sånt shit på hojen?
 

Bifogat

  • ghillie_howto.jpg
    ghillie_howto.jpg
    56 KB · Visningar: 58
Nyteknik.. Släng iväg ett Pm till mig.Tror jag kan ha några bilder på försvarets 11 och 13 bilar..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top