Kamkedjesträckare GSXR600 1998

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har köpt en GSXR600 -98. Hur kollar jag själv att kamkedjesträckaren är bytt? AVA kunde inte hjälpa till, inte KGK heller. Jag har förstått att måttet på den som satt/sitter original och den nya skall skilja men jag har ingen aning vilka mått det skall vara eller hur man kollar.

Ohyggligt tacksam för info.

Det var väl garantiåtgärd va? Min var bytt, sedan fixade de till kopplingenoxå som började slira, fast de var mest på TL1000 och 750n..... fast då blev den stenhård å tråkig

Servicebok då?, ring tidigare ägare å kolla

Markus skrev:
Har köpt en GSXR600 -98. Hur kollar jag själv att kamkedjesträckaren är bytt? AVA kunde inte hjälpa till, inte KGK heller. Jag har förstått att måttet på den som satt/sitter original och den nya skall skilja men jag har ingen aning vilka mått det skall vara eller hur man kollar.

Ohyggligt tacksam för info.

Tom Byron skrev:
Det var väl garantiåtgärd va? Min var bytt, sedan fixade de till kopplingenoxå som började slira, fast de var mest på TL1000 och 750n..... fast då blev den stenhård å tråkig

Servicebok då?, ring tidigare ägare å kolla

Ja, det var garantiåtgärd och KGK har inget register på vad som är bytt. "Det är väl upp till återförsäljaren..."
Står inget i boken. Vill veta säkert om den är bytt, litar inte på mina medmänniskor (tidigare ägare). Återförsäljaren kör inte Suzuki längre.

Ingen som vet?

Gildemeister skrev:
Som redan har påpekats så är kamkedjesträckaren kass
den bör du kolla på innan du köper den.
Antingen så skall det sitta en manuell eller så ska det vara den som suzuki böt till... du känner igen den på...
från packningsytan till planet som skruvarna trycker emot på skall den mäta ca 15 mm. På den som är kass så är det måttet 10 mm.
Kedjesträckaren sitter med 2 skruv, på motorns högra sida vid startmotorn. Se bild

Från http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=10373&highlight=gix

Har precis bytt själv på min 750 r -99 och köpte då en manuell sträckare från lelles och den skiljer sig från den gamla precis som du påtalat....

I botten eller rotändan.. del delen av sträckaren som sitter närmast motorn ska vara lite mindre! D.vs att då borde kunna se det med blotta ögat, tex att där den gammla pckningen suttit så är det renare eller nått. Men som sakt den manuella är mindre! :tummenupp

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP