Kamkedjespännare GSXR 92

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
Ktm 690 SM
Hej!

Har en gsxr 750 92 där kamkedjespännaren behöver bytas på.
sen har jag läst att man ska sätta dit en manuell istället?
vad ska jag beställa för någon orginal automatisk eller en manuell?
vad ligger dom i för pris??

MVH
Martin

martin_642 skrev:
2145401 Hej!

MVH
Martin

sätt dit en manuell kostar ca 500 lappen monteringen tar ca 10 min.

är det bättre med manuell alltså?
varför är det inte bra med automatisk?
har hojen på service nu hos en kille som har nystartad firma och han hade aldrig hört att man skulle sätta dit en manuell.

martin_642 skrev:
2145618 är det bättre med manuell alltså?
varför är det inte bra med automatisk?
har hojen på service nu hos en kille som har nystartad firma och han hade aldrig hört att man skulle sätta dit en manuell.

kanske finns bra utbytbara förbättrade automatiska sträckare,jag skulle aldrig sätta på en iaf, en manuell flyttar sig inte, en automatisk kan krångla igen och inte låsa i läget den sträcker ut i utan tappar och fjädrar bara i stället för att låsa med ras som följd, låter som din polare får läsa på lite.

mojjsan skrev:
2145855 kanske finns bra utbytbara förbättrade automatiska sträckare,jag skulle aldrig sätta på en iaf, en manuell flyttar sig inte, en automatisk kan krångla igen och inte låsa i läget den sträcker ut i utan tappar och fjädrar bara i stället för att låsa med ras som följd, låter som din polare får läsa på lite.
Ok då ska jag ringa runt o kolla lite imorn sen ska jag säga till servicekillen forska lite med :)
inget kul om de blir likadant igen.

martin_642 skrev:
2145401 Hej!

MVH
Martin
kom ihåg att man måste veta exakt vad man gör när man fipplar dit dessa manuella sträckare som det tjatas om

h01hmt skrev:
2146034 kom ihåg att man måste veta exakt vad man gör när man fipplar dit dessa manuella sträckare som det tjatas om

Jo det har jag förstått att man måste. det borde väll stå i handböckerna eller?
enklast är det ju att sätta dit en ny automatisk men om det inte funkar så e det ju inget bra.

martin_642 skrev:
2146151 Jo det har jag förstått att man måste. det borde väll stå i handböckerna eller?
enklast är det ju att sätta dit en ny automatisk men om det inte funkar så e det ju inget bra.
finns heller ingen anledning att montera en manuell på en standardmotor.jag skulle ha beställt en ny automatisk från suzuki. då vet du att spänningen blir rätt

h01hmt skrev:
2146164 finns heller ingen anledning att montera en manuell på en standardmotor.jag skulle ha beställt en ny automatisk från suzuki. då vet du att spänningen blir rätt

är ju därför dom går sönder eftersom man har orginal. upp till -95 "som jag hade då" var det mer en regel till att byta till manuell,

Det va väl efter -95 som dom va kassa? 96-97 rasar ju som vårfloden medan 98-99 är bättre men det händer även där.

HanneZ skrev:
2146663 Det va väl efter -95 som dom va kassa? 96-97 rasar ju som vårfloden medan 98-99 är bättre men det händer även där.

lika kassa innan med, samt dom kommer alltid vara kassa på 750 verkar det som

Doh!
Det satt en manuel på men den började knacka så jag bytte ut den mot en automat :näsblod
Killen på min verkstad fattade inte heller varför den förra ägaren hade satt dit en manuell :va

martin_642 skrev:
2146763 Denna diskutionen här gör de inte enklare för mig o välja om jag ska ha auto eller manuell :confused:

Bilda dig en egen uppfattning baserat på tidigare diskussioner här på SH om kamkedjesträckare.

Mina åsikter, rejsar man med hojen och har översyn var 200 mil, kör med manuell sträckare. Allt annat, automatisk sträckare.

andersbrink skrev:
2146826 Bilda dig en egen uppfattning baserat på tidigare diskussioner här på SH om kamkedjesträckare.

Mina åsikter, rejsar man med hojen och har översyn var 200 mil, kör med manuell sträckare. Allt annat, automatisk sträckare.

Tackar för de svaret då får det bli en manuell rejsar inget kör bara vanligt

Mvh
Martin

Någon här som vet vart man kan köpa spännare??
Som är bra och ok pris?
ringde suzuki här i stan dom skulle ha 1200 och hade 1-4v leveranstid

Mvh
Martin

Nejm skrev:
2146769 Doh!
Det satt en manuel på men den började knacka så jag bytte ut den mot en automat :näsblod
Killen på min verkstad fattade inte heller varför den förra ägaren hade satt dit en manuell :va

som sagt man får ju kolla efter om det börjar låta och sträcka upp manuellt därför det kallas manuell, men det är ju 100% säker om man kolla den vid typ varje oljebyte.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg