Kamkedja och spännare GPZ900R

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Skulle ta ut hojjen på vårbete i helgen var det tänkt, efter lite startproblem som åtgärdades med nya tändstift och lite startgas så hoppade den igång.. med ett lätt ojämt "klackande" från vänstersidan.

Antog det var kamkedjan som inte var korrekt spänd.. skruvade ut låsningen på kedjespännaren noterade at det va skit i gängorna... och visst.. gängan i spännaren va helt slut, omöjligt att få skruven att fästa igen. Antar tanken är att skruven skall låsa spännaren så den inte lägger tryck på kedjan konstant ?

Hursomhelst.. får nog ta och köpa en ny spännare a 750:- + frakt från england. Frågan är om jag även bör passa på att byta kedjan ? Tittat lite i manualen och det ser ut som det är görbart utan att demontera mer än ventilkåpan och locket på sidan ?

Kolla kamnockarna när du ändå är på G. Dom brukar vara dåliga på dom där :3freak

Jag skippar nog kamkedjebytet, jag vill inte veta hur det ser ut under locket :D Inte värt 5k för nya kamaxlar m.m... Har jag tur håller den ihop ett par tusen mil till.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats