Kamerastativ på 10min

Måste bli lite vibrationer i det där va?

Jag satte ett papp-material mellan fästet och tanken, dels för o inte repa o dels för o få bort lite vibrationer.

fästet, eller ja hela hojen, vibrerar mellan 2500-3500RPM, men sen över det så är det hur stabilt som helst.

Använde 3mm plåt som är väldigt stum, jag återkommer när jag testat o filma på Söndag troligtvis.

Jag hade ett par timmar över på mitt jobb och fräste ur en massiv aluminiumbit... Mycket stabilt! Man ser vägen och mätaren perfekt. Förstår inte varför man bara vill filma mätaren?

Jag var inne på o ha nåt under fästet också, typ gummi för o dämpa vibrationer, men min förhoppning är att det ska gå utan. annars har man ju 2 skruvar som håller fast tanken under styret också. Man kan ju göra två stag därifrån upp mot fästet, då blir det ju 100% vibrationsfritt. Lekte lite med tanken, men det känns lite väääääl overkill. Man får ju se till att kamerans anti-skak funktion får jobba lite ;)

Ang bara filma mätarn är typ för o visa polarna "titta jag körde 250 igår o jag har bevis", vilket är totalt ointressant, men visst lite överkant av mätarn ska man absolut ha med tycker jag så det är lite liv i nederkant :)

Last edited:
Råkade hitta denna http://www.advdesigns.net/ulclcamo.html

Många möjligheter med detta fäste, funkar bra på min f800gs

Häftigt fäste!

Nån sån universal grej skulle va bra o ha om man vill fästa på en udda vinkel + att den är flyttbar. vore kul o ha 2 kameror när man e o kör med polarna.. både bak o fram, kan klippa rätt balla filmer då.

Stativfråga till alla hemmasnickrare! Vad använde ni i grunden för material? Förmodar att ni väljer en bit hel bit plåt eller liknande och därefter böjer den efter behov och borrar hål etc?

jag åkte till närmsta plåtslagare och köpte en bit rostfritt!:yoparty
sen var det bara till att kapa och borra för att sedan åka tillbaka och be dem bocka till den som jag ville ha den!
kostade typ 50:- allt som...

//Robin

jag åkte till närmsta plåtslagare och köpte en bit rostfritt!:yoparty
sen var det bara till att kapa och borra för att sedan åka tillbaka och be dem bocka till den som jag ville ha den!
kostade typ 50:- allt som...

//Robin
Sjukt jobbigt att borra i rostfritt, alu är smidigare.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026