kamera

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tror att det har har fragats forut, men jag hittar inte den traden...

Jag har en kamera som jag vill plugga in i datorn och streama over ljud o bild med. Som en web-camera ungefar.

Det ar en Canon PowerShot SD110.

Ar detta mojligt och isf, tips pa programvara?

:confused:

Edit: en till fraga; kan man ta bort sparren som begransar langden pa en filmsekvens? (Utrymme pa minneskortet finns - 256Mb)

Lugn skrev:
Edit: en till fraga; kan man ta bort sparren som begransar langden pa en filmsekvens? (Utrymme pa minneskortet finns - 256Mb)

Det är säkerligen en spärr som finns i kamerans mjukvara. Såvida du inte kan få Canon att släppa spärren så tror jag att det är kört. Jaja...om det nu mot förmodan inte skulle finnas någon hot cyberpunkjagärhäftig hacker som kan ordna det.

Mjukvara att köra den som webkamera? Finns funktionen i kameran så bör det ha kommit drivrutiner med i paketet som du får installera. Det gjorde det till min Fuji.

JKay skrev:
Det är säkerligen en spärr som finns i kamerans mjukvara. Såvida du inte kan få Canon att släppa spärren så tror jag att det är kört. Jaja...om det nu mot förmodan inte skulle finnas någon hot cyberpunkjagärhäftig hacker som kan ordna det.

Mjukvara att köra den som webkamera? Finns funktionen i kameran så bör det ha kommit drivrutiner med i paketet som du får installera. Det gjorde det till min Fuji.

Tackar! Far kolla det om jag hittar kartongen...

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8