kamera / skärm istället för backspeglar?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Är det nån mer än jag som är trött på att inte se nåt i speglarna?

Jag funderar på om nån gjort en en lösning med en kamera bak o en liten skärm intill instrumentpanelen?

Finns ju stort utbud på kameror men en skärm?
Sen ska det ju tåla lite vatten kanske också... om man inte bara solskensåker...

Ville kolla upp här först innan man börjar klura på nåt eget...

sånt här skulle ju kunna funka till bil också....

//håkan

Det fanns en sådan lösning för ett par år sedan som cirkulerade här på SH. Sök och du kanske finner, men risken är att dom har försvunnit.

Qwerty skrev:
Det fanns en sådan lösning för ett par år sedan som cirkulerade här på SH. Sök och du kanske finner, men risken är att dom har försvunnit.

Jo, jag minns nåt sånt men hittar inte längre.... kan vara innan nån av gångerna nån "råkade" ta bort databasen till SH

Har för mig att MV-augusta hade nån prototyp med kamera. Nån som vet nåt mer?

Minsta skärmen jag sett är 5.5" är väl lite för stor för att platsa under kåpglaset. Sen tål nog inte någon skärm väta skulle jag tro.

Jag ska också ha skärm och kamera nån gång, men bara för att jag är "prylb*g". :banana Kameror och skärmar finns ju på Elfa t.ex., så man borde kunna mecka ihop nåt eget.

I fuktkänsliga utrymmen i stridsvagnar har man så kallade "fuktpatroner" som suger åt sig fukten, och som man får byta ibland. Skulle säkert funka även här. :)

4.5" har jag sett, även 3" ... behöver ju bara vara S/V .. Elfa har nog det mesta skulle jag tro :)

Tänkte bara kolla ifall nån råkat göra nåt sånt redan

EDIT: Jag ser då inget i dom... fast just nu sitter de ju inte på ens.. vidvinkelkamera bakåt, liten skärm framme.. smutt som fan :D

I våras skulle jag bygga en egen projektor och slaktade en 2,5" LCD display med vanlig RCA bildingång på. Köpte den på ebay.de för 600 sek. En sådan borde kunna användas. Displayen var mycket ljusstark.

Kolla på denna länken: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=28912&item=5922208874&rd=1&ssPageName=WDVW

Fungerar inte länken så gå till ebay.de och sök på "lcd 2 volksbeamer"

Där kan du välja till kamera och fortfarande vara under tusenlappen. Skulle ju gå att ha i damernas omklädningsrum :tuttar

Det var väl ducati som hade en prototyp med kamera istället för backspeglar,var väl för ett par år sen..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman