Kamera-fråga! IXUS 900 Ti

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Hejsan!

Köpte ovan nämnda modell för 2 dagar sedan och funderar lite på hur man kan ändra vissa inställningar i den.

Det jag främst är ute efter är slutartiden. Det står i recensioner överallt att man ska kunna välja tid från 15 till 0,0005 s.

Kan någon vänlig själv beskriva detaljerat för en som är nya på detta hur man ändrar slutartiden. Det enda jag hittat i kamerans menyn är "Lång slutartid: Av/på", vilket inte hjälpt mig så mkt.

//Anders

Antingen har du väl en automatinställning typ "sport" då slutartiden är kortare.
Annars kan du välja manuella inställningar bör finnas justerings möjligheter där.

Danne980 skrev:
2684194 Antingen har du väl en automatinställning typ "sport" då slutartiden är kortare.
Annars kan du välja manuella inställningar bör finnas justerings möjligheter där.

Jo det finns massvis med olika inställningslägen som är förprogramerade, men dessa ger inte bra resultat. Har hört att det ska gå att få kort slutartid utan att ISO-inställningarna ska ändras för mkt. Nån som vet?

lassnig skrev:
2684292 Jo det finns massvis med olika inställningslägen som är förprogramerade, men dessa ger inte bra resultat. Har hört att det ska gå att få kort slutartid utan att ISO-inställningarna ska ändras för mkt. Nån som vet?

Instruktionsbok is da shit.................:D :tummenupp

Yabba skrev:
2684622 Instruktionsbok is da shit.................:D :tummenupp

Har kollat den och den visar bara hur man gör för att tider från 1 - 15 sek, samtidigt som den säger att minsta tiden är 1/2000 sek... synd att den inte berättar hur. (Det är det som är problemet! :) )

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg