Kamera 10-20.000?

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date

Therudeboy

Guest
Vad för digital systemkamera ska man köpa för dom pengarna? Viktigaste är att den tar kanonbilder,är snabb som få och egentligen det viktigaste är att man ska kunna vrida kroppen snabbt och ta kort o bilden ska bli bra ändå (hoppas ni fattar vad jag menar)

Snabba svar uppskattas.

Therudeboy skrev:
Vad för digital systemkamera ska man köpa för dom pengarna? Viktigaste är att den tar kanonbilder,är snabb som få och egentligen det viktigaste är att man ska kunna vrida kroppen snabbt och ta kort o bilden ska bli bra ändå (hoppas ni fattar vad jag menar)

Snabba svar uppskattas.
Canon EOS 20D.....så grym :)

Ravetrancer skrev:
Canon EOS 20D.....så grym :)

Var hittar man denna till priset jag angav. Du köpte väl din i staterna om jag gissar på rätt kamera?

Det är inte så aktuellt i detta fallet då det inte är jag som ska ha den.

Grym Grym Grym Grym Grym Grym Grym Grym Grym Grym Grym Grym Grym

Tack, priset var ju inte så farligt som jag trodde det skulle vara.

Sen är väl bara frågan, vad för obejktiv skall man ha till att fotografera sånt här tycker du? För det är det kameran skall användas till.

OBS: Tagen med min mobil.

Last edited:
Ska du fota folk som rider på cirkuskameler i klart till halklart mulet blåsigt väder så tycker jag det verkar vara onödigt att lägga 10-20papp på en kamera ;)

Evil M skrev:
Ska du fota folk som rider på cirkuskameler i klart till halklart mulet blåsigt väder så tycker jag det verkar vara onödigt att lägga 10-20papp på en kamera ;)

Som sagt, inte jag som ska ha kameran. Men den ska vara till att fota folk som rider.

Therudeboy skrev:
Som sagt, inte jag som ska ha kameran. Men den ska vara till att fota folk som rider.
Beror ju lite på avstånd och ljusförhållanden etc. Men EOS 20D brukar finnas i ett paket med ett objektiv som har en brännvidd på 17-85mm som man nog klarar sig rätt så långt med.

Tack, dom får väl fråga där dom köper kameran annars. Swedie du kan stänga tråden!

Esquire skrev:
Beror ju lite på avstånd och ljusförhållanden etc. Men EOS 20D brukar finnas i ett paket med ett objektiv som har en brännvidd på 17-85mm som man nog klarar sig rätt så långt med.

Nejnejnej... 18-55 får man om man köper canons paket och kameran är precis som ravis säger, GRYM

Bifogat

• IMG_0935l.jpg
    IMG_0935l.jpg
    126.1 KB · Visningar: 63
fireblade skrev:
Nejnejnej... 18-55 får man om man köper canons paket och kameran är precis som ravis säger, GRYM
Stämmer bra det. Bara jag som var lite trött och var helt ute och seglade. :rodnar

Men ska man vara lite noggrann så har den en brännviddsfaktor på 1.6x. Vilket gör att ett 18-55mm objektiv på EOS 20D ger bilder motsvarande ett 28-88mm objektiv på en vanlig analog kamera för 24x36mm film. Eller hur man nu ska uttrycka sig. :)

när du ändå köper kameran så varför inte ta ett fint objektiv på en gång så kan du säkert få ett bra pris... ett 28 - 300 är att rekommendera då får du hela fånget o behöver inget annat objektiv... :tummenupp

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret