kameraövervakning fråga!

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Hejsan!
Jag jobbar på bank o vi upptäckte idag en kamera som sitter inuti ett rör helt osynlig för den ovetande. Min fråga är sålledes är detta lagligt? Vi har en skylt som säger att vi har kamerövervakning med inspelning. Det som vi är tveksamma till är om kamerorna inte måste vara väl synliga om man ska syssla med denna sortens bevakning?

Det räcker med skylten.

Kameror kan se ut hursomhelst.
Är du bekymrad över att de filmar dig när du jobbar? Då skulle du inte sökt bankjobbet...

Mavve skrev:
Det räcker med skylten.

Kameror kan se ut hursomhelst.
Är du bekymrad över att de filmar dig när du jobbar? Då skulle du inte sökt bankjobbet...

Nix inte jag som är orolig. Dem får filma min fula nuna hur mkt dem vill. Det är den personliga integriteten hos kunderna jag tänker på.

Jonas24 skrev:
Nix inte jag som är orolig. Dem får filma min fula nuna hur mkt dem vill. Det är den personliga integriteten hos kunderna jag tänker på.

Kunderna blir korrekt informerade och det är inte alltid man uppfattar alla kamerorna på ett videoövervakat ställe även ens om man letar efter dem.

Jag tycker det låter som helst i sin ordning.

Jonas24 skrev:
Man tackar! :Bugar
Fast man kan ju fråga sig varför man ska behöva dölja kameror?

Kan vara svårare för en rånare att slå ut samtliga kameror vid rån.Kan dessutom vara mer estetiskt för lokalen att inte ha en massa plåtlådor som gör att kunderna känner sig stressade.

Eller så är det för att ledningen vill kontrollera att DU inte fifflar så mycket denna månaden.

Brukar rånarna inte spreja över kameror ganska ofta?
Kan ju vara bra med en extra kamera då, som filmar trots att de sprejat över den andra....

Jag tror att de satte den där för att kolla Jonas :hihi

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...