Kamaxlar Fireblade -96

  • Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Maggy skrev:
2348034 Kolla vad ett par kammar hos http://www.kentcams.com/ kostar. De gör rediga grejor. Allt data om dem ligger uppe på hemsidan med.
De slipar kammar åt tex TTS-performance. Råkar händelsevis ha sådana kammar i min GSX. De gör sitt jobb.:tummenupp


Vad gav du för dem?
Upplevd skillnad?
VAR hittade du dem? Direkt på fabrik eller agenten nere i Stockholm?

Det sjuka är att jag VAR på web Cams i californien i våras när jag var över: "Sorry kiddo, no selling to private customers at the factory..." :gnissla
 
Vi får plocka ur kammarna ur BB motorn och bygga efter dom...
Kika på Webcams hemsida så ser du tiderna.
Fullrace varianten!

Jag vill ha sånna till FB snurran nuuuu
 
Kamikaze kid skrev:
2348458 Vi får plocka ur kammarna ur BB motorn och bygga efter dom...
Kika på Webcams hemsida så ser du tiderna.
Fullrace varianten!

Jag vill ha sånna till FB snurran nuuuu


Kent Cams hade vildare tider och lyft!

lahi skrev:
2348278 Hoppsan, ursäkta :hihi Det var du som skrev stressfläkt och laddtryck först, då får du skylla dig själv :D

Ja då nappade du! :lol

Det kanske blir en sån oxå lite senare...hm
 
Last edited:
Dr.Bike skrev:
2348666
Ja då nappade du! :lol

Det kanske blir en sån oxå lite senare...hm
Jajjemän, jag dras till allt som har med turbo att göra :) Det får nog bli en sådan på din hoj sen, tycker jag. Ett litet vinterprojekt måste man ha. Glöm inte starta byggartråd bara, så slipper jag dras med att allt jag skriver blir så jäkla offtopic :D
 
Dr.Bike skrev:
2348311 Vad gav du för dem?
Upplevd skillnad?
VAR hittade du dem? Direkt på fabrik eller agenten nere i Stockholm?

Det sjuka är att jag VAR på web Cams i californien i våras när jag var över: "Sorry kiddo, no selling to private customers at the factory..." :gnissla


Köpte mina begagnade! :)
2800kr för bägge med frakt från UK.
Då har jag köpt ett komplett shimskit också får nån tusing... kan ju vara bra att ha!
TTS (Kent Cams) slipar ju om orginalkammar och det kostar £200.
De svetsar inte på loberna utan tar ned lobecenter istället så tjockare shims behövs.
Det braiga med att få tag i beggade är ju att man har sina orginalisar kvar.

Maila Kent Cams direkt. Kostar ju inget att fråga!

Edit: Glömde att svara på allt...
Skillnaden är... ENORM.
Ca 20hk över HELA registret. Möjligt att den drar 2-300 varv senare men det är ju försumbart. Men så jag har inte bänkat och optimerat powercommandern ännu. Enligt TTS hemsida så get ett fullakra med kammar och PC3 40hk på bakhjulet. Jag tror dem...:D
 
Last edited:
Maggy skrev:
2348919
Skillnaden är... ENORM.
Ca 20hk över HELA registret. Möjligt att den drar 2-300 varv senare men det är ju försumbart. Men så jag har inte bänkat och optimerat powercommandern ännu. Enligt TTS hemsida så get ett fullakra med kammar och PC3 40hk på bakhjulet. Jag tror dem...:D

Tänk då bara några hekto oxå:D

Förlåt doktorn:hihi
 
heliac skrev:
2349154 Tänk då bara några hekto oxå:D

Förlåt doktorn:hihi


Hm hm... detta låter intressant... en trimmad sugmotor med lättrycksturbo - det bästa av två världar :tummenupp Är detta möjligt!?

@Maggy: Vilken kam var det du fick tag i? Street eller race?
 
Dr.Bike skrev:
2349842 Hm hm... detta låter intressant... en trimmad sugmotor med lättrycksturbo - det bästa av två världar :tummenupp Är detta möjligt!?

@Maggy: Vilken kam var det du fick tag i? Street eller race?

Till GSX1400 finns bara en profil (finns under GSXR av någon underlig anledning). Den är rysligt snäll men ger ändå bra med mos. Du kan nog inte riktigt förvänta dig samma effektökning på en startmotor... ööööh... 900kubikare menar jag...;)


Föstår inte vitsen med LTT!?
Om man väl skruvar dit en turbo så skall man väl inte ha den som prydnad?:va
 
Maggy skrev:
2350018 Till GSX1400 finns bara en profil (finns under GSXR av någon underlig anledning). Den är rysligt snäll men ger ändå bra med mos. Du kan nog inte riktigt förvänta dig samma effektökning på en startmotor... ööööh... 900kubikare menar jag...;)


Föstår inte vitsen med LTT!?
Om man väl skruvar dit en turbo så skall man väl inte ha den som prydnad?:va

Det var ingen seriös kommentar om LTT Maggy! :) Det var bara för att reta Heliac lite!
Men tanken på en turbo som saknar turbopuckel utan bara laddar jämnt och fint finns ju...
 
Dr Bike: Gissade att det var skojs men missade smileyn...:D

andersbrink skrev:
2350252 Har man 170 pållar utan turbo och sen monterar dit en LTT (dvs allt under 2 Bar :D ) utan att kompsänka - blir det spännande. Fullt görligt utan problem med E85 i tanken.


2 Bar
Jisses... vi har då olika referenser!
 
andersbrink skrev:
2350252 Har man 170 pållar utan turbo och sen monterar dit en LTT (dvs allt under 2 Bar :D ) utan att kompsänka - blir det spännande. Fullt görligt utan problem med E85 i tanken.

Den tanken finns i min hjärna.... :)
Ska bara få motorn att hålla utan turbo först!
 
Dr.Bike skrev:
2350230
Men tanken på en turbo som saknar turbopuckel utan bara laddar jämnt och fint finns ju...

Det här är väl ganska jämnt:tummenupp
 

Bifogat

  • dynorun272liten.jpg
    dynorun272liten.jpg
    126.4 KB · Visningar: 81
Som sagt: Är det någon som ligger och trycker på ett par kammar till urbladen?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top