Kamaxlar Fireblade -96

  • Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
sterner skrev:
aja roligt att någon kan använda något iallafall:) det blir med all säkerhet den råaste fågelholken iallafall...lycka till

Återigen: Tusen tack. Och det gäller även Fredde Z som körde hem motorn! Men honom har jag redan träffat och tackat vederbörligen.
Äras den som äras bör.

Tack och bock.
 
Dr.Bike och Kamikaze kid

Brukar tänka på er när jag ser Nilecity och klippet med Robert Gustavsson som kommentator för Novemberkåsan.

Robert
- "Man plockar ner dom i molekyler och sätter ihop dom igen"

- "Varför gör man det?"

Robert
- "Nä man bara gör så"
 
:hihi


greger1.jpg
 
WestW skrev:
Dr.Bike och Kamikaze kid

Brukar tänka på er när jag ser Nilecity och klippet med Robert Gustavsson som kommentator för Novemberkåsan.

Robert
- "Man plockar ner dom i molekyler och sätter ihop dom igen"

- "Varför gör man det?"

Robert
- "Nä man bara gör så"

Javadårå? :)
 
@westW och Långa Farbrorn:

Hehehe...finns det nåt annat att göra med dem?? *oförstående* ;)

En gång kom jag åt en knapp på styret... men det blev bara nåt mullrande oväsen så jag slet av en sladd så blev det tyst igen...
Skönt. Nu kan man meka vidare...

:hihih
 
Dr.Bike skrev:
Eller så åker min originalkam på svetsning omslipning... Kostar mig ett par backar öl och nån slant.

Är det ett standard pris för "trimning" av sina kammar? :)

Min gamla CB900 ber om nya kammar.

Tar man redan befintliga profiler eller måste/får man rita egna profiler?
 
Mats757 skrev:
Är det ett standard pris för "trimning" av sina kammar? :)

Min gamla CB900 ber om nya kammar.

Tar man redan befintliga profiler eller måste/får man rita egna profiler?


Man kan ta egna ritningar, men då skall det tillverkas mastrar.
Nu har min vän 3000 olika profiler ligger, de flesta rätt vassa, så det ska f-n till om inte nån ligger ohyggligt nära det du önskar.
Det viktiga är ju att hitta en med rätt duration och lyftkaraktäristik, och utifrån det kan han ju offcentrera kammen olika mycket för att göra loben högre eller lägre i förhållande till bas-cirkeln.

Betalning är ju som bekant olika för olika människor, och i MITT fall tror jag att jag har en slags vänskapsrabatt minst sagt, så är man ny får man nog hålla sig till monetära termer.
Ja eller om man har nåt fränt att byta med. ;)

Det som tyvärr har blivit dyrt, men gör kammen bättre än originalkvalite´n är jonniterhärdningen som ett Västeråsföretag nu får utföra... dom tar bara ruskigt betalt. Tror jag gav en 500-ing för ett par kammar sist...
Men då härdar de säkerligen 3ggr så djupt som andra firmor gör med väteutdrivning och hela baletten i det priset.

Detta är den enda grejen i kedjan som vare sig min kompis eller jag har bra kontakter på längre... för när indutrierna gick på högtryck hemma i bruksorten fick man även härdning för en vetelängd... ;)

Så finns här någon som jobbar aktivt med detta och har ett hjärta för hojar... hör av er!

Är du intresserad förmedlar jag kontakten.
 
Dr.Bike skrev:
Man kan ta egna ritningar, men då skall det tillverkas mastrar.
Nu har min vän 3000 olika profiler ligger, de flesta rätt vassa, så det ska f-n till om inte nån ligger ohyggligt nära det du önskar.
Det viktiga är ju att hitta en med rätt duration och lyftkaraktäristik, och utifrån det kan han ju offcentrera kammen olika mycket för att göra loben högre eller lägre i förhållande till bas-cirkeln.

Betalning är ju som bekant olika för olika människor, och i MITT fall tror jag att jag har en slags vänskapsrabatt minst sagt, så är man ny får man nog hålla sig till monetära termer.
Ja eller om man har nåt fränt att byta med. ;)

Det som tyvärr har blivit dyrt, men gör kammen bättre än originalkvalite´n är jonniterhärdningen som ett Västeråsföretag nu får utföra... dom tar bara ruskigt betalt. Tror jag gav en 500-ing för ett par kammar sist...
Men då härdar de säkerligen 3ggr så djupt som andra firmor gör med väteutdrivning och hela baletten i det priset.

Detta är den enda grejen i kedjan som vare sig min kompis eller jag har bra kontakter på längre... för när indutrierna gick på högtryck hemma i bruksorten fick man även härdning för en vetelängd... ;)

Så finns här någon som jobbar aktivt med detta och har ett hjärta för hojar... hör av er!

Är du intresserad förmedlar jag kontakten.

EN 500:ing är väl OK för härdning.
Ja det låter väldigt intressant. PM mig så kan vi maila istället.
 
andersbrink skrev:
http://www.finishing.com/Library/anderspretreat.html

Det verkar som att allt som behövs är ca 8 timmar i 170 - 190 grader utan speciell miljö, dvs det skulle duga i en vanlig ugn. Finns det mer att läsa om det någonstans, dvs väteutdrivning?

Jaa... jag kommer inte ihåg, men sist jag letade hittade jag en del på nätet, lite ospecificerat, så tyvvär, inga länkar kvar.
Det är ju som sagt TID och EL det kostar företagen samt skyddsgas, och sen själva härdningsprocessen osv.
De vi har att göra med tar betalt per kilo gods man lämnar in.

Hade inte DU en hink med kammar som behövde en extreme makeover? ;)
 
andersbrink skrev:
Nu har jag två hinkar med kammar. Men vilken dag som helst, kanske...

Precis... DET och alla andra "jag ska bara" och måsten... Du är dock välkommen ner.
 
Jag "uppar" denna gamla tråd!

Jag behöver trimkammar till Fireblade 92-99

Köper eller lånar för kopiering.

Snälla någon där ute: Förbarma er!
 
Dr.Bike skrev:
1837114 Vet någon tiderna för kammarna? Jag har bara lyft, ej duration.
Vilka kammar passar? Alla från -92 t.o.m -99 ?
Eller bara de för 918/9 motorerna?

Jag söker oxå i första hand en trimkam till insug.
Men det går även med en original, då jag har en vän som slipar och moddar kammar, men har ni en trimmis liggande, eller vet nån som har, så vore jag överlycklig om den hamnade i mitt garage! :)
Har nån sen en topp liggandes som det inte är fantasipris på så ska jag sjunga för er på nästa SH-pub!

Sugtrimmare:D
 
heliac skrev:
2344158 Sugtrimmare:D

Ja vafaaan! :lol

Man har ju inte hittat nån stressfläkt i gömmorna som passar...
Å innan du byggt upp laddtryck så är jag gone! *swosh* haha
(duckar för smockan) :D
 
Dr.Bike skrev:
2344167 Ja vafaaan! :lol

Man har ju inte hittat nån stressfläkt i gömmorna som passar...
Å innan du byggt upp laddtryck så är jag gone! *swosh* haha
(duckar för smockan) :D


Ska bli intressant att se hurpass snabbt 1400:an tar sig iväg, den är ju rätt kvick från låga varv utan tryck. Men den tonar ut ganska fort uppåt i registret.
 
heliac skrev:
2344977Men den tonar ut ganska fort uppåt i registret.
Men det är ju där turbon tar vid :) Kan bli intressant att se, mycket kubik och turbo måste bara vara bra :tummenupp
 
Kolla vad ett par kammar hos http://www.kentcams.com/ kostar. De gör rediga grejor. Allt data om dem ligger uppe på hemsidan med.
De slipar kammar åt tex TTS-performance. Råkar händelsevis ha sådana kammar i min GSX. De gör sitt jobb.:tummenupp
 
Dr.Bike skrev:
2347780 Hörrni turbogubbar!!! :mad: :felämne Det var KAMMAR jag ville ha!!

:hihi
Hoppsan, ursäkta :hihi Det var du som skrev stressfläkt och laddtryck först, då får du skylla dig själv :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top