Kamaxlar Fireblade -96

  • Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Vet någon tiderna för kammarna? Jag har bara lyft, ej duration.
Vilka kammar passar? Alla från -92 t.o.m -99 ?
Eller bara de för 918/9 motorerna?

Jag söker oxå i första hand en trimkam till insug.
Men det går även med en original, då jag har en vän som slipar och moddar kammar, men har ni en trimmis liggande, eller vet nån som har, så vore jag överlycklig om den hamnade i mitt garage! :)
Har nån sen en topp liggandes som det inte är fantasipris på så ska jag sjunga för er på nästa SH-pub!
 
Dr.Bike skrev:
Vet någon tiderna för kammarna? Jag har bara lyft, ej duration.
Vilka kammar passar? Alla från -92 t.o.m -99 ?
Eller bara de för 918/9 motorerna?

Jag söker oxå i första hand en trimkam till insug.
Men det går även med en original, då jag har en vän som slipar och moddar kammar, men har ni en trimmis liggande, eller vet nån som har, så vore jag överlycklig om den hamnade i mitt garage! :)
Har nån sen en topp liggandes som det inte är fantasipris på så ska jag sjunga för er på nästa SH-pub!




Jag har en topp till en -92 det vet jag. Sen tror jag minsjäl att jag har 2 kamaxlar liggandes med. ska jag rota ibland bråtet?? Toppen är portad har jag för mig. Återkommer med status på atteraljerna.


Höddu, slipar han kammar sa du? Kan han slipa 1 cyl 4ventilkam?
 
HenRRik skrev:
Jag har en topp till en -92 det vet jag. Sen tror jag minsjäl att jag har 2 kamaxlar liggandes med. ska jag rota ibland bråtet?? Toppen är portad har jag för mig. Återkommer med status på atteraljerna.


Höddu, slipar han kammar sa du? Kan han slipa 1 cyl 4ventilkam?

Rota i bråtet du!

Svar ja, han slipar ALLA kammar, samt kan du få vilken profil du vill!
han har några tusen att välja emellan :tummenupp
Senaste 1.cyl kammen tillverkade han direkt ur ett ämne då det inte fanns trimkammar att uppbringa. Detta var till en BMW 650 som skulle tävla i nån klass. samtidigt gjorde han ett ställbart kamdrev till denna kam!
 
Kamikaze kid skrev:
http://www.webcamshafts.com/honda-moto.html

Här kan du nog få lite info....
Brukar sitta å glo på just denna sidan!
Det finns väl inge standard.
Men den som kallas 49 state model är väl nära nog standard har jag för mig.

Kammar från 93 passar ända till 99.

Tackar! Varför hadejag Alzheimers? webcams är/har ju alltid varit hovleverantör till de gamla enkelkamshondorna jag pysslar med!
Likväl som Actionfour och Andrews APE Russ Collins Megacycle & Yoshimura

Och jo, alla specs i manualer och handböcker relaterar till 49 states och california, där calfornienspecen är hårdare reglerad vad avser avgaskrav osv = lägre effekt osv.

Men som sagt, nya kammar kostar väl skjortan?
Och: varför passar inte -92?
(verkar ju orättvist då HenRRik här tycks ha just den årsmodellen...

Och2: De tycks använda samma durationer som original på de kammar de kallar 49states och california, men ändå säger de: stronger mid to top end... det måste ju innebära högre lyft iaf? +brantare?
Här får workshop manualen plockas fram!
Annars är det väl den som lyfter ,352 som är intressantast.
(8,94 mm anm.) Och det är ju inte mycket ändå, jämfört med 10,5-12 mm på enkelkamshondorna!)
 
Last edited:
Tusan :cdevil !!! Nära 7 lax kostade en kam på web cams ! *gulp*
Hur kan de vara SÅ dyra? Kan inte dollarn åka ner i 5 spänn igen som den var i sist jag var däröver!! :gnissla
 
Dr.Bike skrev:
Tusan :cdevil !!! Nära 7 lax kostade en kam på web cams ! *gulp*
Hur kan de vara SÅ dyra? Kan inte dollarn åka ner i 5 spänn igen som den var i sist jag var däröver!! :gnissla


Jo tack jag vet.....

3500 pix till kostar hårdare fjädrar å Titan tallrikar!!! :gnissla
 
Kamikaze kid skrev:
Jo tack jag vet.....

3500 pix till kostar hårdare fjädrar å Titan tallrikar!!! :gnissla


Å de vill man ju ha... TOMTEEEN!! hallå1 Kom tillbaka! Jag är inte färdig här...

Får klura ut nåt...

Eller så åker min originalkam på svetsning omslipning... Kostar mig ett par backar öl och nån slant.
 
Dr.Bike skrev:
Å de vill man ju ha... TOMTEEEN!! hallå1 Kom tillbaka! Jag är inte färdig här...

Får klura ut nåt...

Eller så åker min originalkam på svetsning omslipning... Kostar mig ett par backar öl och nån slant.


Ja det ville man! :rolleyes:

Slipa du för ölpengar...
Verkar prisvärt!
 
jag har nog en maskin liggande skulle jag tro....94 men en kolv har gått ur den:( men om det e något som går att använda vet jag inte den ligger i garaget någonstans....om du e intresserad kan jag leta fram den...
 
sterner skrev:
jag har nog en maskin liggande skulle jag tro....94 men en kolv har gått ur den:( men om det e något som går att använda vet jag inte den ligger i garaget någonstans....om du e intresserad kan jag leta fram den...

Det är intressant om priset är det rätta. PM:a mig om du hittar den i gömmorna :)
 
Kamikaze kid skrev:
Fan vet varför inte -92 passar.
Har ingen aning.

Kan ju vara tryckfelsnisse eller så är det något som blev förändrat till -93 modellen!

Någon som vet?
Fireblade började inte importeras till USA förrän 1993, därför startar i stort sett alla amerikanska listor med 1993. Men 1993 och 1992 ska vara helt identiska förutom lacken!
 
Bmwblade skrev:
Fireblade började inte importeras till USA förrän 1993, därför startar i stort sett alla amerikanska listor med 1993. Men 1993 och 1992 ska vara helt identiska förutom lacken!

Där ser man vad man inte visste! Tack för infon!
 
Nån som har vassa kammar liggande till Bladen?
Om så bara till låns så jag kan låta kopiera dem.

Snälla! Pliis!
 
Provar ett sista lyft....

ANYONE en vass insugskam till en förgasarblade?

Nu sitter jag på en extra insugskam, visserligen original, tack vare sterner http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=4323 denne hedersman från Götet.
Den kan jag få moddad, men det är ju ett bök som jag hoppas slippa.
 
sterner skrev:
får du det till att funka eller?va det något som gick och använda?

TJENA mannen!! Hallå eller :)

Jag har inte hunnit kolla så mycket då tiden i helgen gick åt till "fulmek" med elpatronen som tyckte det var dags att softa ner lite... nåväl, lite friska och kreativa drag, så är båda stegen igång igen!

Jorrå, jag ser att det var ett generalras... :död på veven, och blocket går väl att använda som fågelholk för svanar... :hihi
Men för tusan! Det går nog pilla loss lite gott och blandat där allt! :tummenupp
 
Dr.Bike skrev:
TJENA mannen!! Hallå eller :)

Jag har inte hunnit kolla så mycket då tiden i helgen gick åt till "fulmek" med elpatronen som tyckte det var dags att softa ner lite... nåväl, lite friska och kreativa drag, så är båda stegen igång igen!

Jorrå, jag ser att det var ett generalras... :död på veven, och blocket går väl att använda som fågelholk för svanar... :hihi
Men för tusan! Det går nog pilla loss lite gott och blandat där allt! :tummenupp


aja roligt att någon kan använda något iallafall:) det blir med all säkerhet den råaste fågelholken iallafall...lycka till
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top