kamarnas position gsxr1100w?

daniel 2.3-16

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2003
Hoj
Yamaha R1 -08
nån vänlig själ som vet hur kamarna ska stå när man skruvar ihop motorn.
smartskallen (jag) som skruvade isär märkte aldrig upp.. :huvet :kocko
mvh daniel

Suzuki verkar ha fastnat för 104 grader på insug och 103 på avgas för motorer över 600 kubik och en duration på runt 230 grader vid 1.00 mm lyft. Gå inte under de värdena (dvs 100/98), enbart åt det endra hållet (typ 106/105) - bara för att vara säker på att inte ventilerna stämmer träff med kolvtopparna utan ditt medgivande.

Gå inte över 108 grader med originalkammen på insuget, den blir bara slö i låg/mellanregistret då och du vinner väldigt lite på toppen.

Annars så finns det ju märkning på kamdreven hur kammarna ska stå vid TDC.

daniel 2.3-16 skrev:
nån vänlig själ som vet hur kamarna ska stå när man skruvar ihop motorn.
smartskallen (jag) som skruvade isär märkte aldrig upp.. :huvet :kocko
mvh daniel

hur funkar det med tdc märkningen på kammarna? kollade lite snabbt på bandit sidan men det verkade inte stämma med min.
det där med hemliga dater mellan kolvtopp o ventiler :pannkyss är ju inget vidare.

.?
andersbrink skrev:
Suzuki verkar ha fastnat för 104 grader på insug och 103 på avgas för motorer över 600 kubik och en duration på runt 230 grader vid 1.00 mm lyft. Gå inte under de värdena (dvs 100/98), enbart åt det endra hållet (typ 106/105) - bara för att vara säker på att inte ventilerna stämmer träff med kolvtopparna utan ditt medgivande.

Gå inte över 108 grader med originalkammen på insuget, den blir bara slö i låg/mellanregistret då och du vinner väldigt lite på toppen.

Annars så finns det ju märkning på kamdreven hur kammarna ska stå vid TDC.

daniel 2.3-16 skrev:
hur funkar det med tdc märkningen på kammarna? kollade lite snabbt på bandit sidan men det verkade inte stämma med min.
det där med hemliga dater mellan kolvtopp o ventiler :pannkyss är ju inget vidare.

.?
Pil 1 på avg ska stå jämns ventilkåpspackningen o pil 2 rakt upp räkna sedan 13 snäpp bort mot ins då ska de matcha mot pil 3 där som oxå ska stå rakt upp (motorn ska då oxå stå i tändläge föståss) :)
med original kamdrev

Last edited:
kanon :tummenupp
då stämmer mitt fulmek..

ove skrev:
Pil 1 på avg ska stå jämns ventilkåpspackningen o pil 2 rakt upp räkna sedan 13 snäpp bort mot ins då ska de matcha mot pil 3 där som oxå ska stå rakt upp (motorn ska då oxå stå i tändläge föståss) :)
med original kamdrev

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...