Kalmar-tråden

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Ort
kalmar
Hoj
Husaberg 501-13
Hände inget vi åkte bort till jula och köpte ett vajer lås med larm. Dom snodde alla hjulbultarna och slangade en saab istället.
Jag flyttade min hoj till garaget och låste polarens hoj med 2 kättingar och ett bygel lås plus vajerlåset.

Enligt grannen så har han sett 2 killar stryka runt i området vid 3 tiden vid Arvidvästgatas gata i lördags men dågick han ut och dom försvann
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Tänkte höra me er som troligen har lite koll... Ska ner en sväng te Kalmar imorrn å tänkte bland annat se om ja kanske kunde hitta mej en lämplig crosshjälm... Va har ni för hojbutiker som kan tänkas ha sånna?
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Tänkte höra me er som troligen har lite koll... Ska ner en sväng te Kalmar imorrn å tänkte bland annat se om ja kanske kunde hitta mej en lämplig crosshjälm... Va har ni för hojbutiker som kan tänkas ha sånna?

I stan finns det ingen riktigt bra, crosscenter kanske.
Eliasson racing i nybro är bra, men det är en bit bort.
 

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Hej allihopa!
Jag ska flytta in till Kalmar i Juni, och har redan fixat garage via Kalmarhem till mina två mc :)

Men frågar jag har till er som bor i Kalmar, upplever ni att det är mycket skadegörelse/stöld av mc? Det är en gemensamt garage jag fått tag i. Är väl ca 10st som har platser i det.

Tacksam för svar
 

PaChE

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Z750 - 08
Hej allihopa!
Jag ska flytta in till Kalmar i Juni, och har redan fixat garage via Kalmarhem till mina två mc :)

Men frågar jag har till er som bor i Kalmar, upplever ni att det är mycket skadegörelse/stöld av mc? Det är en gemensamt garage jag fått tag i. Är väl ca 10st som har platser i det.

Tacksam för svar

Om du menar den på Oxhagen så har jag nu haft den i 1 månad och där krävs det en del för att komma förbi de 2 stålbalkarna med låsbygel framför dörren. Har tydligen varit någon och försökt fiffla med fästet för balken men inte lyckats så bra.

Och sen verkar det som att de som har garaget inte pillar på andras grejer va jag upplevt änsålänge. Jag är iallafall nöjd för det priset de erbjuder garaget på.
 

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Om du menar den på Oxhagen så har jag nu haft den i 1 månad och där krävs det en del för att komma förbi de 2 stålbalkarna med låsbygel framför dörren. Har tydligen varit någon och försökt fiffla med fästet för balken men inte lyckats så bra.

Och sen verkar det som att de som har garaget inte pillar på andras grejer va jag upplevt änsålänge. Jag är iallafall nöjd för det priset de erbjuder garaget på.


Ok. Låter bra. Jag PM:a dig om vart garaget ligger. Då jag vet att det finns många nötter som sitter och kollar på just sporthoj.

Då jag inte vet så mycket om det området, men jag vet inte vad det bästa egentligen är för att förhindra stöld.. Får köpa fettinglås. Samt att jag har två hojar, så dem får jag väl låsa ihop.
 

tlundberg

Datornörd
Gick med
4 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
zx6r -98
Alla är välkomna, vi väntar i korsningar så att alla ser var vi tar vägen :) Men lugn körning är det nog inte. "Inspirerad" körning kan vi kalla det för ;)

Mig blir man nog inte frånåkt av iaf även om man övningskör så länge man inte är rädd för att vrida på gasen...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top