Kallt

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Är det inte ovanligt tråkigt ute idag, 12-13 s/m och -6 grader, var fan blev våren av?:mad:

Underbart!
Var -23 här imorse!
Var käunuuun att tända i vespisen och få govärme i köket när man schtekte morgonäggen.

Jadu.. Va ju nästan vår här i Varberg i helgen..

I lördags stog jag utan jacka och tvätta hojen, utomhus, redigt gött väder var det :yoparty

Jag plockade ut hojen från vardagsrummet i torsdags, tänkte att jag skulle kört i helgen/veckan. Känner mig lite blåst när man fick ta fram vinterkängorna igen istället...

Jag såg en Hornet köra på Hornsgatan förra veckan. Svårt att tro när man klev upp idag och det var minus sexton ute.
Skulle vara intressant att veta vad vindkylfaktorn låg på uppe på Västerbron, det kändes som om någon skalade av ansiktet med en osthyvel.

En positiv grej är iaf att vi idag nått det datum när våren faktiskt kan inträffa i Sverige, innan så var det bara "varm vinter" eller vad man nu ska kalla det för.:mattias
Så med liter tur så börjar det snart vandra in lågtyck som för med sig milda atlantvindar så att vi får vår på riktigt:tungan

Hörde på radion i morse att Jokkmokk hade -40 grader, och som löken på laxen så gick strömmen mitt i natten dessutom. :hihi

Jag tycker det är kallt med -23.

Testa detta, funkar from -10 cirkus. Rätt ballt.
Det måste vara kokhett vatten:

[YOUTUBE-ID]k_k13fo4pr4[/YOUTUBE-ID]

Testa detta, funkar from -10 cirkus. Rätt ballt.
Det måste vara kokhett vatten:

[YOUTUBE-ID]k_k13fo4pr4[/YOUTUBE-ID]

Finns andra skojiga såndär trick man kan ha för sig när det är riktigt svinkallt. Typ -30 eller nåt sånt. En kopp varmt vatten så det ångar om det, så stiger ångan upp, blir snö, och snöar ner i koppen typ. :)

Hörde på radion i morse att Jokkmokk hade -40 grader, och som löken på laxen så gick strömmen mitt i natten dessutom. :hihi

Jag tycker det är kallt med -23.

Där är man inte ängslig över såna små missöden, det hade ju kunnat vara värre, strömmen hade ju kunnat gå mitt i tipsextra....

Finns andra skojiga såndär trick man kan ha för sig när det är riktigt svinkallt. Typ -30 eller nåt sånt. En kopp varmt vatten så det ångar om det, så stiger ångan upp, blir snö, och snöar ner i koppen typ. :)

Eller när man satt med i snön och kollade på skotertävling.
-25°C resulterade i öl-slush inom nån minut :D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...