KALLT SOM FAAAAN men

HBmanneN

vill åka snart
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
yzf600r -98
ja va knappast först ut me hojjen. men ja kan nog säga att ja va nog den mest frusna i år..

drog från sthlm till västevik över dagen idag för att träffa farsan som fått hjärtinfarkt idag..
sjukan ringde mig 10 över 8 i morse å sa att farsan fått infarkt..
ja höll fan på att få en själv. va ska man göra när gubben vill att man ska komma och han säger att det e bråttom.
jo plocka fram hojjen å slå på rullen allt man kan..
ja lovar att man glömmer hur mycke man fryser på vägen dit, men efter man vart där å allt e okej me fars gubben så var det jävligt mycke kallare på vägen hem..
Men ångrar inte att ja åkte dit... tänk om farsan dött å man inte va där... :(

ville bara säga...

Vad du än tycker om dina päron och va dom tycker om din "livsfarliga" hoj, så vet man att man älskar dom när det e nära slutet för dom...

ta vara på dig själv och kör inte ihjäl dig i sommar....

en som vet hur det känns att nästan förlora en pappa.. :skrämd

Swedie skrev:
jepp, men man ska inte visa det förrän det verkligen behövs :rolleyes: :tummenupp lovely huh?

I och för sig sant.. men från och med nu ska jag försöka att åka till farsan oftare.. 30 mil e inte långt för att säga hej :)

Var lite samma för mig många år sen, när dom ringde från sjukhuset i Oslo runt klockan 21:00 på kvällen och sa att dom inte tror brorsan överlever natten. Blev första flyget på morgonen och han blev nästan återställd efter 3 månader i koma. Inga roliga telefon samtal dom där gällande familjemedlemmar.

Trevligt att höra att det var bra med farsan din! :tummenupp

Last edited:
HBmanneN skrev:
Vad du än tycker om dina päron och va dom tycker om din "livsfarliga" hoj, så vet man att man älskar dom när det e nära slutet för dom...

Det värsta är att det kan hända när som helst nu när de börjar bli gamla. Otäckt att tänka på tycker jag. Man hör om folk som trillar av pinnen helt plötsligt, och är yngre än ens egna päron. Det är skrämmande tycker jag. :död

Vet vad hur du kände dig. Mor och far var med i en bilolycka i måndags, påkörda av en lastbil bakifrån vid ett rödljus. Man kan vara glad att dom inte köpte den lilla Golfen, utan körde en Chrysler Stratus. Brorsan ringer och berättar att mamma är på väg in till sjukhuset, och att hon tydligen har problem att andas. Överväger att ta 1:a planet till S-vall, får tag på farsan som lämnar mer lugnande besked. Det var tydligen inte mer än ett par knäckta revben av bältet. Men de minuter som går medans man fortfarande är oviss över vad som har hänt är inte roliga.

Tur att det slutade "bra" för dig med (det bästa är om inget händer öh).

//D

Tack

för alla svar.. härligt med ett sånt här asbra forum där alla är så trevliga..
hjärtat har lugnat sig nu.

Jäkligt kul att dina päron klarade olyckan så bra..

besök dom gärna oftare nu... :)

min morsa fick också en hjärtinfarkt mitt på natten, hon vaknade och kände sig svettig, svårt o andas så hon gick in till mig som en jävla tur var va uppe fortfarande o spelade ( datanörd som man är ) och sa nu får du gå o lägga dig så gick hon ut i uterummet där de va kallt. Jag ska precis gå o lägga mig så hör jag ett jävla duns i hallen så får jag springa ut så har morsan trillat.... inte skoj för en 16åring att se morsan så sjuk och få hitta henne på golvet så den bilden hade man i huvet flera månader efter detta. så jag sprang in till farsan o skrek o hade mig att han fick ta sig upp snabbare än fan så fick vi då hjälpa henne upp och in i säng så sa hon då "jag tror det är hjärtat" ... så ringde vi då ambulansen så sprang jag ut på vägen som är 350m här ifrån också ser jag att ambulansen och akutbilen SJÄLVKLART ska köra för långt och kör förbi mig så kom en snutbil så vill jag vinka in dem så att dem kunde hjälpa mig på nått sätt så skulle dem då kalla på dem genom radion men så kom ambulansen runt hörnan så sket jag natuligtvis i snutarna, tror inte jag sa tack eller hejdå jag bara sprang lika fort som bilen för att visa vägen för vi bor i ett tätt bostadsområde så tog dem henne ner till Lunds lasarett och jag o farsan efter med bilen... Så kom vi då in så var morsan där då med 3 doktorer och 2 sjuksköterskor och det känns ju bra att dem tar hand om henne så kommer då den ena doktorn och säger att hon har fått en stor hjärninfarkt men vi kommer ordna det direkt och en massa.... klockan var väll nu 5 på morgonen. Och sen åkte hon in för operation och sen va allt klart... men inte förren vi skulle åka hem ca 7 på morgonen eftersom hon hade fått en massa medicin så hon bara sov och sov så kom jag på att detta var farligt ju för jag var i ett sånt jävla chocktillstånd... fick dra tillbaka tårarna för att visa att man är lite man. så som tur är så är läkarna idag så jävla duktiga så dem gör de på nolltid så nu är morsan hemma och lever.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...