Kallstartproblem Zx750R

askmyren

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Kawasaki ZX750R
Hej
Jag har en Kawa ZX750R som inte startar utan startgas då den är kall.När den är varm eller ljummen så är det inga problem.Vad kan det vara? Batteriet?Värkar inte som det ger riktigt full power.Stift?Den värkar ha väldigt lätt för att sura när den är kall.:confused:

Kalle

man ska ge lite gas ja, de är samma me min 97a jag gasar lite och startar samtidigt sen släpper jag gasen när den är igång

den kan med mkt tur hosta till en gång men det finns inte en chans att hålla den igång på det.:va

har liknande problem med min 95:a, ska in med den på verkstad i nästa månad för en förgasarsynk samt en ventiljustering, min har rullat ca 4000 mil så jag inbillar mig att en sådan åtgärd borde göra susen då ventilticken börjar tillta lite väl mkt samt att hojen bluddrar lite väl mkt, återkommer när dessa åtgärder är vidtagna, får hoppas att dessa åtgärder löser problemet

har liknande problem med min 95:a, ska in med den på verkstad i nästa månad för en förgasarsynk samt en ventiljustering, min har rullat ca 4000 mil så jag inbillar mig att en sådan åtgärd borde göra susen då ventilticken börjar tillta lite väl mkt samt att hojen bluddrar lite väl mkt, återkommer när dessa åtgärder är vidtagna, får hoppas att dessa åtgärder löser problemet

Berätta gärna om de hittade något:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...