Kallllllt!

CSI

Dr Snigel
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Falcon Mountain
Hoj
KTM SM Prestigé
Varit ute o kört lite....Tror ni att det var kallt eller. Det hela började med att man sitter inne i lägenheten och solen skiner, den riktigt värmer genom fönsterrutan. Skall iväg o lämna lite papper och tänker att nu skall jag ta motarden en sväng. Den startar utan problem och jag ger mig iväg. Mycket rullgrus på vägarna och folk som tittar på en som om man vore lite dum... :kocko . Kör en sväng till min bror som även han tycker att man är :kocko . Kör hemåt igen med fingrar som knappt kan röra sig....

Okej, varför skriver jag då detta. För det första så undrar jag hur ni uppåt landet kan vara ute o köra utan att förfrysa, (jag vet att ni säkert har värme i handtagen med mera), när inte jag kan köra här nere i Falkenberg utan att dö av kyla?
För det andra så ville jag bara berätta om min första tur på motarden i år plus att jag inte har så mycket att göra på jobbet.

Längtar efter lite mera värme :brinnerup

Ha det gott alla supermotardare :yoparty
 
Jag åkte igår, 2tim sladdandes grusväg å muppade lite skoterspår :D

Jag har vanliga sommarhandskar å barkbusters............... och handvärmare, hehe
 
Jag var oxå på väg att ta en tur idag. Precis som du så tyckte jag vädret lockade, men på lunchen var jag ute en sväng och alla ideér på att köra frös inne...

I dag var otroligt kallt!
Inte på termometern, men bara svinkallt! :va

Jaja, jag har kört massa gånger redan i år, så det lär ju bli fler snart. :)
 
Det handlar om att hålla åkandet på en hög huligannivå så löser det sig självt med värmen. Fast handtagsvärmare hjälper såklart...

Neoprenhandskar rekomenderas starkt om man inte har värmare. Med värmare blir det FÖR svettigt med neopren.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top