Kallfronten slår till!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Brrr,-18 nu!
27 grader inne då,täljstenskamin är fina grejer. ;)

4 dagar tills jag får grusmoppen,fortsätter det så här får jag handla spikdäck till den.

Henrik

Håller med om att det är samma jävla kyla både i norr och söder.
Folk i södra Sverige gnäller för att de inte har vett att klä sej ordentligt.

diket är så djupt så taket på bilen är drygt i höjd med vägen. Hjulen sitter halvvägs ner i hål... Det roliga är att han drog upp mig precis innan s
det hände
Då låter det som att det kan behövas bärgare eller traktor för att komma loss. Eller eventuellt en fyrhjulsdriven bil.

Då låter det som att det kan behövas bärgare eller traktor för att komma loss. Eller eventuellt en fyrhjulsdriven bil.

bärgare är ringd, och bilen han körde ner är fyrhjulsdriven :gnissla

en rolig sak som hänt ikväll är dock att jag har åkt traktordäck på oplogad(2-3dm) väg i 70km/h :yoparty

Last edited:
Dom kanske inte hade betalat bränsletillägg? :va

Dessa gäster hade klagat på "allt" och när polaren för femte gången kom tillbaka så vart hon så uppgiven, men höll självklart god min inför gästerna,
så det första hon utbrast när hon mötte mig var att först ursäkta sig att jag fick vänta för att sedan slänga ur sig helt spontant att "....de kan väl kn*lla sig varma" :hihi

Igår morse var det -8, helt vindstilla, ingen nederbörd, en smula disigt i luften.
Pendeltågen hade 30-40 minuters förseningar, vilka SL (Storstockholms lokaltrafik) ropade ut i högtalarsystemet berodde på "mycket svåra väderförhållanden"... :confused:

Shit! Kan det bli minusgrader i Stockholm?!11!!!one
Tänk om bara SL vetat om det innan de köpte in nya pendeltåg!
...från Italien... :död

Igår morse var det -8, helt vindstilla, ingen nederbörd, en smula disigt i luften.
Pendeltågen hade 30-40 minuters förseningar, vilka SL (Storstockholms lokaltrafik) ropade ut i högtalarsystemet berodde på "mycket svåra väderförhållanden"... :confused:

Shit! Kan det bli minusgrader i Stockholm?!11!!!one
Tänk om bara SL vetat om det innan de köpte in nya pendeltåg!
...från Italien... :död

Jamen det måste bero på den relativa luftfuktigheten eller nåt sånt...

I stockholmsgrader motsvarar det alla gånger -47 här!

Äntligen vill bilen starta igen. Den kan vara riktigt tjurskallig vid några plus med regnväder men i -10°C startar den på första tändgnistan. :)

Last edited:
Nej Du, det måste ju bara komma som en total överraskning. Sitter på Arlanda och gosar i väntan på en flygavgång som (än så länge) bara är drygt en timme försenad...:rolleyes:

Och uppe i Luleå väntar en bil under en halvmeters snödriva. Det är vid tillfällen som dessa man uppskattar fyrhjulsdriften...:)

Vem kunde tro att det skulle snöa i Sverige, så här mitt i vintern?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph