Kalle Anka eller regular?

Neanderthal

Senil bulimiker
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
2008, Kawasaki, ER-6N
Tänkte bara höra hur ni sitter med fötterna när ni kör...

Ok, det kanske inte behövs någon kvantfysiker för att förstå att ni har de på fotpinnarna :-D

Men vilka tänker på hur ni sitter med fötterna? Jag sitter med tårna/främre trampdynan på fotpinnarna.

Anledningen till varför jag frågar är att jag alltid tyckt det ser förj*vligt ut när man möter (eller kör bakom) tuffa killa på tuffa hojar samtidigt som det ser ut som om Kalle Anka sitter på hojen. Deras fötter formligen spretar åt alla håll och kanter:tungan

Det är fritt att sitta som man vill - det kanske rent av finns praktiska skäl att sitta så men jag tycker det känns mer kontrollerat och behagligt att sitta som jag gör.

Men jag är ju bara lekman...

Flyttar du fram fötterna när du ska växla/bromsa?

Brukar ha vänsterfoten under växelpinnen, och högerfoten under bromsen. Bakbromsen använder man inte så ofta, och ska man växla ner så vrider man bara upp foten ovanför pinnen.

Fötter spretar inte om man har mc-stövlar.

Jag spretar nog lite åt alla håll och kanter när jag kör lite lugnare. Flyttar även runt fötterna lite efter behag då. Jag tycker det är skönare att sitta så med fötterna hängandes i hålfoten, snett utåt eller hur man nu ska förklara.

Om jag kör lite mer aktivt så har jag fötterna så som du beskriver att du har.

För övrigt lägger jag inte så stor vikt vid hur jag eller andra ser ut när det körs hoj.

Det kan väl inte finnas någonting som är så oviktigt utseendemässigt som hur man har fötterna? Det kan väl inte finnas någon i hela världen som bryr sig?

Har oftast benen vikta runt armarna och hälarna ihop över styret i "heelclicker position", tycker det ser tuffast ut.....

Håller med TS kan se jäkligt lustigt ut när det kommer någon vars fötter spretar utåt, så hojen blir nästan dubbelt så bred.
Brukar sitta med tårna på fotpinnarna för att det (i mitt fall) är bekvämare och så håller jag in benen så tight mot hojen jag kan, borde minska luftmotståndet och så slipper man spretandet. Får flytta fram foten för att växla, sitter med hälen på fotpinnen vid acceleration... kör jag någon liten kurvig väg håller jag mig oftast till en växel.

Håller med andra, jag sitter som jag känner för, och skiter i om jag spretar med fötterna.
Men det är klart, skulle jag vara orolig över vad andra tycker, så kanske jag skulle sitta ordentligt.

Håller med TS kan se jäkligt lustigt ut när det kommer någon vars fötter spretar utåt, så hojen blir nästan dubbelt så bred.
Brukar sitta med tårna på fotpinnarna för att det (i mitt fall) är bekvämare och så håller jag in benen så tight mot hojen jag kan, borde minska luftmotståndet och så slipper man spretandet. Får flytta fram foten för att växla, sitter med hälen på fotpinnen vid acceleration... kör jag någon liten kurvig väg håller jag mig oftast till en växel.

Exakt vad jag tänkte skriva..! :tummenupp

Om man klämmer fast hojen med knäna som man bör så kommer inte tårna peka utåt.
Kan man köra hoj då ser det inte ut som Buffalo Bill är ute och rider med båda knäna utåt när man kör.

Efter jag kört på bana började det kännas naturligt med tårna på fotpinnarna. :tummenupp

Du kör en Kawasaki ER6-n, det spelar ingen roll hur du håller fötterna, du ser ändå inte cool ut...:D

Oftast sitter jag med trampdynan på pinnarna och knäna runt tanken.

MEN kör man på norra delarna av E45 får man så tråkigt så man börjar flytta runt lite dels för att roa sig och dels för att inte stelna ihop.

När man sitter med benen rakt fram för att få tillbaka cirkulationen i benen ser man inte klok ut.
Inte om man ap-hänger åt sidorna i långsamma kurvor för att roa sig heller :hihi

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back