Kalla fakta; Konspirationsteorier angående 9/11

vilket utav det jag postade har dom kommit på inte stämmer?

bilderna hur en crash-site ser ut?
dom var mer till för att jag ville visa folket hur det "brukar se ut"
där ett flygplan har "krashat"
men jag vet inte, google och verkligheten kanske inte stämmer? :D

bilden där du ser klart och tydligt att stommen är kapad?
är den gjord i photoshop, eller dylikt?? :va:)
http://www.european911citizensjury.com/9-11 - Evidence of thermite-cut columns-d-indicated.jpg

detta är på markytan!!!
inte 300 meter ovanför marken, där flygplanen träffade.

Hade du varit intresserad av att läsa mer än vad foliehattarna vill få dig att tro så hade du redan varit medveten om detta. Jag har varken tid eller lust att ge dig en dragning av alla felaktigheter som de här dyngspridarna öser ur sig då det finns andra som redan gjort det. Det jag undrar är varför du inte har läst in dig på detta redan? Är du inte intresserad?

En sak angående de där pelarna dock. Det saknas datum för när fotot togs. Att man skär av stålkonstruktioner under uppröjningsarbetet är en självklarhet. Således: Fotot är inte ett bevis för nånting förutom att någon, vid en tidpunkt efter kraschen, skurit av stålbalkar. Med skärbrännare av snittet att döma.

Hade du varit intresserad av att läsa mer än vad foliehattarna vill få dig att tro så hade du redan varit medveten om detta. Jag har varken tid eller lust att ge dig en dragning av alla felaktigheter som de här dyngspridarna öser ur sig då det finns andra som redan gjort det. Det jag undrar är varför du inte har läst in dig på detta redan? Är du inte intresserad?

En sak angående de där pelarna dock. Det saknas datum för när fotot togs. Att man skär av stålkonstruktioner under uppröjningsarbetet är en självklarhet. Således: Fotot är inte ett bevis för nånting förutom att någon, vid en tidpunkt efter kraschen, skurit av stålbalkar. Med skärbrännare av snittet att döma.

men du orkar svara i denna tråd?
va bra, då håller vi den vid liv... :D

eller så gör man på detta vis..
[YOUTUBE-ID]EO7SvhYI_0Y[/YOUTUBE-ID]

Google tar dig ju mest till dina konspi-kompisars siter. Om du släpper sargen och vågar besöka lite andra sidor ska du se att det finns fullt med bilder på bl.a Pentagon-kraschen. Motorer & allt annat möjligt bråte finns det massa bilder på.

Sen kanske man inte ska jämföra med en vanlig flygkrasch? Nånting säger mig att alla piloter gör allt dom kan för att få ner farten eller bara göra kraschen så mjuk som möjligt. Nånting säger mig att klänning-ligan hade lite andra planer :5sure

pent757l.jpg

vilket flygplan, förstör själva byggnaden, men inte fönster rutorna på "byggnaden"
visites9.jpg

pentagonhole.jpg

precollapse.jpg

visites8.jpg

http://www.serendipity.li/wot/pentagon911/pentani.gif
pentani.gif

Last edited:
"Det finns ju några nötter här på forumet också som fortfarande proklamerar stenhårt för att det var Usa:s regering som låg bakom terrorattackerna och inget annat."

Haha, ja och för länge sedan fanns det nötter som hävdade att jorden var platt... fan vad fel det var. 9/11 var iscensatt, pUnkT!! :fakta

"Det finns ju några nötter här på forumet också som fortfarande proklamerar stenhårt för att det var Usa:s regering som låg bakom terrorattackerna och inget annat."

Haha, ja och för länge sedan fanns det nötter som hävdade att jorden var platt... fan vad fel det var.

:D:D:D:D:D:D:D:D:tungan:tungan:tungan:tungan

inte bara några nötter, utan hela den platta jordens befolkning trodde på detta... :D:D:D:D:D

Last edited:

Haha, ja och för länge sedan fanns det nötter som hävdade att jorden var platt... fan vad fel det var. 9/11 var iscensatt, pUnkT!! :fakta

Absolut, klart att Bush å hans regering gjorde det...bara för att usa då skulle kunna bli av med en hel hög WT till militärer som man snabbt skickar till Irak och Afganistanien, så löser man överbefolkade fängelser ett tag...eller blev det fel nu ? Ahh, det var för att rädda sina opiumodlingar , samt säkra leveranserna av just herion, så att ungjävlar å Råckartister ska kunna hållas lite nöjda...typ.

Man borde inte ge den här typen av konspirationsteorier någon luft. Man kan säga att mycket kunde sköts bättre av Bush administrationen. Att de skulle offra tvillingtornen i NY, Pentagon och tusentals oskyldiga människor för att kunna få legitimitet att gå in i Afghanistan och senare Irak är bara befängt. Innan den här historien är över kommer det ha kostat åtskilliga liv i regionen och den kommer att förbli politiskt instabil under lång tid framöver hur mycket resurser man än stoppar in. Ska bli intressant att se hur det ser ut om 20- 40 år.

Absolut, klart att Bush å hans regering gjorde det...bara för att usa då skulle kunna bli av med en hel hög WT till militärer som man snabbt skickar till Irak och Afganistanien, så löser man överbefolkade fängelser ett tag...eller blev det fel nu ? Ahh, det var för att rädda sina opiumodlingar , samt säkra leveranserna av just herion, så att ungjävlar å Råckartister ska kunna hållas lite nöjda...typ.

Det kan inte vara så att den större delen av usas försvarsmakt har blivit en privat aktör?

då väldigt många "%" av befolkningen jobbar med att framställa vapen och dylikt?
vad skulle hända med usa, om detta inte skulle behövas?

vi snackar alltså miljontals med folk, som blir av med jobben?
Landet i fråga skulle krasha...
"Till exempel kan det nämnas att landets militärbudget är större än de tio närmast största militärmakterna tillsammans (2003) och att dess BNP utgör en femtedel av världens totala produktion (2005).

Detta är det som håller usa vid liv..

Det kan inte vara så att den större delen av usas försvarsmakt har blivit en privat aktör?

då väldigt många "%" av befolkningen jobbar med att framställa vapen och dylikt?

"Till exempel kan det nämnas att landets militärbudget är större än de tio närmast största militärmakterna tillsammans (2003) och att dess BNP utgör en femtedel av världens totala produktion (2005).

Låter som du beskriver Sovjetunionen förutom på en detalj - privat aktör.

Öh... Det är snarare så att det är de enorma kostnaderna i Afghanistan och Irak som håller på att försätta USA i konkurs.

beror på hur man ser det, då regeringen köper dessa vapen av en industri,
och den industrin är en privat aktör....

Nästan som, Regeringen i sverige skulle gå in och hjälpa SAAB...

om det nu är en liknelse..
men närmare en så kommer jag nog inte..

men på så sätt, så skulle många jobb räddas..
och det är just det, som usa har gjort nu, genom att privatisera försvarsmakten...

rädda många jobb...
inte bara "många" jobb, utan brutalt många jobb.
då det är fler folk som jobbar med försvarsmakten i usa, en vad sverige har befolkning.. :D

Vi kan säga så här. lite kort... de som ville få in Bush administrationen i regeringen, de donerade miljontals dollar till valkretsar, så att senatorer skulle påverka sina väljare just att välja in republikanerna... allt i guds namn.
de som donerade hiskeliga summor var just stora företag, dock ej endast de militära, utan åxå allt från säkerhetsföretag, typ Black Water ända ner till Tupperwere och Amway..undar vad amerikanska hemmafruar säger om det, när de inser att deras söner som dog i mellanöstern, var just sponsrade av deras homepartys...ironi. Du har helt rätt i en del du skriver, för något år sedan var det över 100000 privata säkerhetspersoner i irak, men bara 5-60000 militära...kontrakt som Bush hade lovat de civila säkerhetsföretagen, bara de kom till makten.

Eller varför en av "piloterna" fick certifikat att flyga stora passagerarplan trots att han knappt kunde växla en automatlåda stillastående i en p-ruta.
""" hade han cert ?? jag tror att han bara ville lära sig att flyga, inte starta eller landa """
Och varför har man hittat ett icke ringa antal delar ut stålkonstruktionen som tveklöst delats exakt så som man gör när man använder riktad sprängverkan i samband med rivning av just ståökonstruktioner.
""" ja det flög in ett flygplan där som väger 150-200ton i +600km/h med minst halv tank ( konstigt att man la sprängmedel eller kapade huset på rätt våningsplan) och detonerde det utan att det syns utifrån efter att det brunnit kraftigt i 15-40 min""""
Byggnad 7 är också ett mysterium (som sagts i tidigare inlägg). Den rasade lika snyggt och prydligt som Twin Towers men med en liten detalj skiljer den från de andra två. Inget flygplan kolliderade med den byggnaden. Den rasade helt enkelt, så var det med det. Och 5 timmar senare än de andra dessutom.
""" Konstigt när två jättehus rasat precis intill """
Äraren till Word Trade Center tecknade en STOOOOR försäkring ett par månader innan 9/11. Hmm.. undrar varför.
""" husen bytte ägare sex veckor innan kraschen konstigt att dom tecknade försäkring ""
Konstruktions-/byggnadsarbeten utfördes under flera veckor före 9/11. Ingen har berättat vad som gjordes.
""" husen är 1.2 miljoner kvadratmeter stora det har nog byggts oavbrutet där """
Den säkerhetsbevakning som dagligen utförts med hundar avbröts i samband med att ovanst arbeten påbörjades. Störde hundarna byggnadsarbetarna?
""" det förkom ingen bevakning i husen ??? troligtvis ""
Av en ren tillfällighet var inte de jaktplan tillgängliga i området såsom de varit dygnet runt tidigare. Tja, det KAN ju ha varit en olycklig tillfällighet. Hur som helst så nådde de inte fram innan det andra tornet attakerades.
"" Hur fort kan man ta beslutet att skjuta ner trafikflygplan i en demokrati""
Etc etc etc.
till er som nu gärna vill göra påhopp på mig och andra som spekulerar i tråden.
"""vad hade du väntat dig"""
Internet dårarnas paradis där lögner blir sanningar

beror på hur man ser det, då regeringen köper dessa vapen av en industri,
och den industrin är en privat aktör....

Nej, det beror inte på hur man ser det. Oavsett om försvarsindustrin är privatiserad eller i statlig regi så ska puffrorna betalas. Antingen betalar man ett företag för det eller så driver man verksamheten själv. Båda fallen innebär jobb åt människor men medför enorma kostnader om man tänkt bedriva två krig på andra sidan jordklotet.

Låter som du beskriver Sovjetunionen förutom på en detalj - privat aktör.

USA har skrivit på 10 av de 26 internationella konventioner som finns om mänskliga rättigheter. Kuba har skrivit på 17, ryssarna har skrivit på 14.

men jag vet inte,, usa är ju så bäst. :yoparty

Och NEJ, det är inte sovetunionen jag skriver om. jag skriver om USA. :tummenupp

så om du vill kalla dem "Ryssar", det får stå för dig.
men mitt tips till dig i såfall, slå upp en atlas-karta. :tummenupp

Last edited:
Och NEJ, det är inte sovetunionen jag skriver om. jag skriver om USA. :tummenupp

Jag förstod mycket väl att du syftar på USA. Sovjet hade också en väldigt stor inhemsk vapenindustri.

http://en.wikipedia.org/wiki/Halliburton

De fick stora kontrakt när återuppbyggnaden av Irak skulle påbörjas.
Cheney var CEO på Halliburton innan Bush administrationen kom till makten och han erhöll pengar från dem efter att han lämnat företaget.

Som sagt. Det finns väldigt många saker att kritisera dåvarande administrationen, men jag har svårt att se att de skulle arrangerat terroristdåden på egen hand. Tanken är befängd.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...