Kalla fakta; Konspirationsteorier angående 9/11

Du missförstår mig uppenbarligen. Någon inom denna operation skulle garanterat läcka ut uppgifter som var onekbara från deras sida, fattar du nu?

I programmet hävdade dom att 50% av New Yorkborna tror att administrationen kände till attackerna.

I nästa kalla fakta så skulle det handla om politiker och 9/11, 9/11-sjuka?

Last edited:
I programmet hävdade dom att 50% av New Yorkborna tror att administrationen kände till attackerna.

Samma sak där, att känna till och att vara den som utför är ju helt olika saker. De hade säkert fått indikationer på att de planerade något, men ingen vettig människor tror väl att terroristerna ringde en vecka innan och berättade för Bush att de skulle slå till mot TT vid den dagen, eller liknande?

Ponera att det var Bush som planerade allt. Är det så hemligt då?
Jag tycker inte 18% övertygade låter så hemligt.

Nej, men vad har de att komma med isåfall? Inget pekar ju på att det var ett inrikesplanerat dåd, eller har jag missat något uppenbart :confused:

Last edited:
Samma sak där, att känna till och att vara den som utför är ju helt olika saker. De hade säkert fått indikationer på att de planerade något, men ingen vettig människor tror väl att terroristerna ringde en vecka innan och berättade för Bush att de skulle slå till mot TT vid den dagen, eller liknande?

skulle det vara korrekt att de kände till planerna så är det väl lite märkligt att andra planet hann träffa WTC, även Pentagon-träffen blir väl lite märklig, iofs sa de i programmet att Cheney nekat insats mot pentagon planet.

Många frågor blir det:näsblod

:9/11-vaccin

Last edited:
Att ens tro att Bush & co skulle ligga bakom det hela är ju bara fånigt. Den enklaste anledningen till att det är fånigt är att det skulle ALDRIG fungera att hemlighålla en så stor och omfattande operation, punkt.

USA är beroende av en hotbild för att kunna bedriva sin militära verksamhet, som till stor del består av lån. Är det någonstans det går att hålla en hemlighet, så är det inom militären. Sen behöver det inte vara någon stor/omfattande operation för att få 2 plan att krascha...

Du missförstår mig uppenbarligen. Någon inom denna operation skulle garanterat läcka ut uppgifter som var onekbara från deras sida, fattar du nu?
Omöjligt, det finns betydligt mindre saker som de aldrig har lyckats hemlighålla. Om det hade funnits några aliens på Aera 51 så hade vi garanterat känt till detta också vid det här laget.

Hur mycket vet du vad som finns under NASA´s regi?
Dagens nyhet är "20 år" gammal där...

Last edited:
Folk som tror på det här förstår uppenbarligen inte hur konspirationsteorier fungerar. Dessutom glömmer dom det viktigaste. Någonting så här stort skulle aldrig någonsin kunna hållas hemligt.

Folk som tror på det här förstår uppenbarligen inte hur konspirationsteorier fungerar. Dessutom glömmer dom det viktigaste. Någonting så här stort skulle aldrig någonsin kunna hållas hemligt.

Å andra sidan har vi den extrema envisheten för vad som alltid har varit.
Minns ett program om en läkare i staterna som visade sig genom åren ha drogat ett antal patienter och våldtagit dem.
Han hade till och med opererat in ett plaströr med någon annans blod i sig själv där han ville att hans DNA-test skulle tas ifrån.
Snubben var ett jävla as som poserat som en snäll man. Vidare visade det sig att han våldtagit och misshandlat både sin fru och sina barn.
Intervjuer med reguljära andra patienter efter domen:

"Nej, han skulle aldrig göra något sådant."
"De här kvinnorna vill bara ha uppmärksamhet, han är oskyldig"
"Vilka dumma anklagelser. Jag kommer fortsätta gå till honom. Han är snäll."

Detta faktum bör i sin rätt inte underskattas.
Speciellt inte i kombination med grav okunskap.

Last edited:

konspiration eller inte, några lyckades hålla det hemligt till den grad att det gick att utföra.

Nu får de göra om undersökningen så folk slutar tjata :död

Loose change skulle tydligen komma i en ny version med en budget på 21 miljoner, kommer det blir mindre tjat då:näsblod

Last edited:
Å andra sidan har vi den extrema envisheten för vad som alltid har varit.
Minns ett program om en läkare i staterna som visade sig genom åren ha drogat ett antal patienter och våldtagit dem.
Han hade till och med opererat in ett plaströr med någon annans blod i sig själv där han ville att hans DNA-test skulle tas ifrån.
Snubben var ett jävla as som poserat som en snäll man. Vidare visade det sig att han våldtagit och misshandlat både sin fru och sina barn.
Intervjuer med reguljära andra patienter efter domen:

"Nej, han skulle aldrig göra något sådant."
"De här kvinnorna vill bara ha uppmärksamhet, han är oskyldig"
"Vilka dumma anklagelser. Jag kommer fortsätta gå till honom. Han är snäll."

Detta faktum bör i sin rätt inte underskattas.
Speciellt inte i kombination med grav okunskap.
Jag förstår inte poängen. Jag menar inte att jag inte tror på konspirationsteorin på grund av att jag inte tror att regeringen är nog ondskefull.

Jag tror inte att regeringen chansar på att tusentals människor går med på att vara delaktig i ett sådant brott mot mänskligheten och att dessutom alla håller tyst. För det är ju så liten chans att det skulle de aldrig riskera.

Sen är det otroligt liten chans att alla följer med och otroligt liten chans att ingen berättar om det.

Det här är så stora och avancerade grejer att jag inte tror att det finns en realistisk chans att det är möjligt.

bara googla bilder på olika "flyplanskrasher"
där ser man att det ligger flygplans-delar överallt..

men dagen det krashade ett flyplan i pentagon, så råkade flygplansdelarna gå upp i rök.

även planet som krashade mitt i ingenstans...
finns inga vrakdelar...
Det E nice... :)

så här brukar det se ut, vid en flygplanskrash... :banana
http://blogs.abcnews.com/photos/uncategorized/nigeria_plane_crash.jpg
http://www.check-six.com/Coast_Guard/Navy_R5D/Crash-site-pano-24.jpg
http://news.bbc.co.uk/media/images/46062000/jpg/_46062133_007652257-1.jpg
+10000 bilder till som finns på google :)

varför inte släppa filmerna som visar vad som hände vid pentagon?
när det inte finns någonting att "ljuga" om?

Varför är stommen på WTC kapad?
varför har dom hittat thermite, på platsen där wtc stog?

Varför säger folk som var där, ha hört explosioner precis innan byggnaderna rasade för?

hur kan byggnaderna, ha rasat på 10sek?

det är för mycket varför/hur osv...

Någonting är skumt med denna historia..
men man kan ju filosofera lite själv också..
bara se hur Usa är i helhet, så förstår man lite själv..

Och flyplanen krashade 200 meter ovanför marken.
men även så lyckades stommen som står på marken, bli formad på detta vis..

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/wtc_charges.html

i love the smell of smält stål in the morrning.. :banana

Last edited:
Jag tror inte att regeringen chansar på att tusentals människor går med på att vara delaktig i ett sådant brott mot mänskligheten och att dessutom alla håller tyst. För det är ju så liten chans att det skulle de aldrig riskera.

Vilka tusentals?

Det räcker med säg 10 personer. Om alla tjänar tillräckligt på det så stannar det inom gruppen.

Jag kan ta en bil och köra in i ett köpcentrum. Dom har lite mer resurser och kan få ett flygplan att flyga in i ett hus. Det kanske inte var planerat att byggnaderna skulle kollapsa, utan bara få det till att se ut som terrordåd.

Jet%20fuel%20that%27s%20a%20good%20one.JPG

:rofl

Förklara dig gärna.

Om det nu skulle ha vart flera tusen terrorister som visste om detta, borde inte någon av dessa försagt sig så att USA fått reda på det innan?

Ska det utföras ett terrordåd mot sin egna nation, så blandar man inte in tusentals andra människor. Man begränsar den, och även om det har vart fler inblandade så behöver inte dessa veta vad deras inblandning kommer att resultera i.

Förklara dig gärna.

Om det nu skulle ha vart flera tusen terrorister som visste om detta, borde inte någon av dessa försagt sig så att USA fått reda på det innan?

Ska det utföras ett terrordåd mot sin egna nation, så blandar man inte in tusentals andra människor. Man begränsar den, och även om det har vart fler inblandade så behöver inte dessa veta vad deras inblandning kommer att resultera i.

Det behövs inte tusentals terrorister. Och eftersom att de är terrorister så är chansen så otroligt många gånger mindre att någon ska skvallra.

Hur många tror du som minst var involverade i attacken? Ifall vi tänker oss att det är amerika som sprängde skiten ur allt som konspirationsteorin säger.

bara googla bilder på olika "flyplanskrasher"
där ser man att det ligger flygplans-delar överallt..

men dagen det krashade ett flyplan i pentagon, så råkade flygplansdelarna gå upp i rök.

även planet som krashade mitt i ingenstans...
finns inga vrakdelar...
Det E nice... :)

så här brukar det se ut, vid en flygplanskrash... :banana
http://blogs.abcnews.com/photos/uncategorized/nigeria_plane_crash.jpg
http://www.check-six.com/Coast_Guard/Navy_R5D/Crash-site-pano-24.jpg
http://news.bbc.co.uk/media/images/46062000/jpg/_46062133_007652257-1.jpg
+10000 bilder till som finns på google :)

varför inte släppa filmerna som visar vad som hände vid pentagon?
när det inte finns någonting att "ljuga" om?

Varför är stommen på WTC kapad?
varför har dom hittat thermite, på platsen där wtc stog?

Varför säger folk som var där, ha hört explosioner precis innan byggnaderna rasade för?

hur kan byggnaderna, ha rasat på 10sek?

det är för mycket varför/hur osv...

Någonting är skumt med denna historia..
men man kan ju filosofera lite själv också..
bara se hur Usa är i helhet, så förstår man lite själv..

Och flyplanen krashade 200 meter ovanför marken.
men även så lyckades stommen som står på marken, bli formad på detta vis..

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/wtc_charges.html

i love the smell of smält stål in the morrning.. :banana

Fast det mesta av det du nämner har ju visat sig vara hittepå av personer som inte har nån koll, alternativt rena fabrikationer som inte går att vederlägga. Om du hade letat lite på nätet så finns det folk som på punkt efter punkt sågar dessa sk "sanningssägare" längs med fotknölarna. Men det är väl inte lika spännande som att tro att hela världen är inblandad i nån slags konspiration för att lura en.

Härligt, nu börjar det röra sig i tråden på det vis jag trodde att det skulle göra :)
Som Lampan säger, det är mycket tuffare att tro på något smått otroligt som detta istället för den om terroristerna som lärde sig flyga och infiltrerade WTC och KANSKE monterade sprängladdningar inne i husen.

Man hör det man vill höra, sanningsrörelsens främsta egenskap är ju att hålla för öronen och knapra piller :ätapiller

Fast det mesta av det du nämner har ju visat sig vara hittepå av personer som inte har nån koll, alternativt rena fabrikationer som inte går att vederlägga. Om du hade letat lite på nätet så finns det folk som på punkt efter punkt sågar dessa sk "sanningssägare" längs med fotknölarna. Men det är väl inte lika spännande som att tro att hela världen är inblandad i nån slags konspiration för att lura en.

vilket utav det jag postade har dom kommit på inte stämmer?

bilderna hur en crash-site ser ut?
dom var mer till för att jag ville visa folket hur det "brukar se ut"
där ett flygplan har "krashat"
men jag vet inte, google och verkligheten kanske inte stämmer? :D

bilden där du ser klart och tydligt att stommen är kapad?
är den gjord i photoshop, eller dylikt?? :va:)
http://www.european911citizensjury.com/9-11 - Evidence of thermite-cut columns-d-indicated.jpg

detta är på markytan!!!
inte 300 meter ovanför marken, där flygplanen träffade.

vilket utav det jag postade har dom kommit på inte stämmer?

bilderna hur en crash-site ser ut?
dom var mer till för att jag ville visa folket hur det "brukar se ut"
där ett flygplan har "krashat"
men jag vet inte, google och verkligheten kanske inte stämmer? :D

Google tar dig ju mest till dina konspi-kompisars siter. Om du släpper sargen och vågar besöka lite andra sidor ska du se att det finns fullt med bilder på bl.a Pentagon-kraschen. Motorer & allt annat möjligt bråte finns det massa bilder på.

Sen kanske man inte ska jämföra med en vanlig flygkrasch? Nånting säger mig att alla piloter gör allt dom kan för att få ner farten eller bara göra kraschen så mjuk som möjligt. Nånting säger mig att klänning-ligan hade lite andra planer :5sure

Bifogat

• pentagon-engine1.jpg
    pentagon-engine1.jpg
    82.8 KB · Visningar: 76
  • pentagon-engine3.jpg
    pentagon-engine3.jpg
    86.1 KB · Visningar: 76
  • Gilla
Reaktioner: R2
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...