Kalla fakta; Konspirationsteorier angående 9/11

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sitter och kollar på Kalla fakta och garvar lite smått för mig själv när de visar sitt reportage om "Sanningsrörelsen".
Det finns ju några nötter här på forumet också som fortfarande proklamerar stenhårt för att det var Usa:s regering som låg bakom terrorattackerna och inget annat.
18%! av människor under 30 år i Sverige tror på dessa galenskaper, är det för att det är kul att sticka ut, ungefär på samma sätt som en del skaffar tuppkam eller dylikt?

Och konstigt nog blir ALLA experter när det kommer till 9/11, att de minsann vet att tornen inte skulle kunna falla på det viset utan kontrollerade sprängningar. Smartskallar, kan ni inte bygga ett torn och pröva riva det sakta då :näsblod

För övrigt, vart är den gamla tråden i ämnet? Se så, leta reda på den nu så jag vet vilka vi ska häckla!

vet inte vilken tråd du menar, det finns väl lite olika trådar i ämnet.

Var Niels Harrit med i programmet?

vet inte vilken tråd du menar, det finns väl lite olika trådar i ämnet.

Var Niels Harrit med i programmet?

Japp, han verkade verkligen vara en kille med båda fötterna på jorden :näsblod

Vi hade en stor tråd om just detta, en bland många förvisso men det var huvudtråden så att säga.

ett fall för mythbusters.. maila dom vetja :D

Bara det faktum att det aldrig tidigare hänt i världshistorien att hus av stålkonstruktion har rasat pga brand borde väl få folk att i alla fall tänka tanken att den officiella förklaringen brister??

Den politiska delen av konspirationsteorierna har jag ingen koll på men efter att ha läst lite mekanik och hållfasthetslära så betvivlar jag STARKT den officiella teorin om varför husen rasade.

Fick bara lite debattlusta så här på kvällen...

Jag tänker inte ta en uttalad sida i den här tråden, men jag skulle ändå vilja ha en förklaring angående den där lilla WTC-byggnaden vid sidan av som gick åt helvete den med.

Jaha, det påstås att 9/11 skulle vara iscensatt för att rättfärdiga krig i mellanöstern.. Om det stämmer, är det knappast första gången detta sker..

Låt mig presentera den största och mest framgångsrika av alla lögner... GUD!

I denna fiktiva (ingen har väl sett den/det), figurs namn har 100-tals miljoner människor fått sätta livet till.. Där har ni skeptiker nåt att bita i..

Hålla på med 9/11, JFK, månlandningar och annat skit :rofl

Jag läste om en som skrev en hel bok om att fotbolls-vm 1958 aldrig inträffade....
Är alla ni som kommer på såna här saker (månlandning aldrig har inträffat, inget fotbolls-VM 58, USA dödar sina egna medborgare i terrorattack osv) med in någon hemlig klubb eller....Imbecill Club?:va

Jag tänker inte ta en uttalad sida i den här tråden, men jag skulle ändå vilja ha en förklaring angående den där lilla WTC-byggnaden vid sidan av som gick åt helvete den med.

Eller varför en av "piloterna" fick certifikat att flyga stora passagerarplan trots att han knappt kunde växla en automatlåda stillastående i en p-ruta.

Och varför har man hittat ett icke ringa antal delar ut stålkonstruktionen som tveklöst delats exakt så som man gör när man använder riktad sprängverkan i samband med rivning av just ståökonstruktioner.

Byggnad 7 är också ett mysterium (som sagts i tidigare inlägg). Den rasade lika snyggt och prydligt som Twin Towers men med en liten detalj skiljer den från de andra två. Inget flygplan kolliderade med den byggnaden. Den rasade helt enkelt, så var det med det. Och 5 timmar senare än de andra dessutom.

Äraren till Word Trade Center tecknade en STOOOOR försäkring ett par månader innan 9/11. Hmm.. undrar varför.

Konstruktions-/byggnadsarbeten utfördes under flera veckor före 9/11. Ingen har berättat vad som gjordes.

Den säkerhetsbevakning som dagligen utförts med hundar avbröts i samband med att ovanst arbeten påbörjades. Störde hundarna byggnadsarbetarna?

Av en ren tillfällighet var inte de jaktplan tillgängliga i området såsom de varit dygnet runt tidigare. Tja, det KAN ju ha varit en olycklig tillfällighet. Hur som helst så nådde de inte fram innan det andra tornet attakerades.

Etc etc etc.

Observera att jag inte påstår något alls. Det jag gör är ställer en del frågor kring vissa omständigheter. Det kan man väl göra, eller?

Och slutligen, till er som nu gärna vill göra påhopp på mig och andra som spekulerar i tråden. Läs mitt första inlägg :)

Last edited:
Är det inte tvärt om??

Att rakt av tro på bush och grabbarnas förklaringar utan att vara kritisk måste väl ändå motsvara tro på tomten alternativet???:va

Nej.

Och jag säger inte att det inte förekom sprängmedel, utan mer att det inte var någon annan än terroristerna som placerade dem där isåfall om det förekom sprängmedel alls. Jag har aldrig sett en så stor byggnad gå omkull tidigare så jag vet inte om den egentliga egenvikten kanske skulle lyckas med en så stor ödeläggelse, eller inte.
Att ens tro att Bush & co skulle ligga bakom det hela är ju bara fånigt. Den enklaste anledningen till att det är fånigt är att det skulle ALDRIG fungera att hemlighålla en så stor och omfattande operation, punkt.

Och slutligen, till er som nu gärna vill göra påhopp på mig och andra som spekulerar i tråden. Läs mitt första inlägg :)

Ahh, du menade din poetiska rad som du fick till? Ja, det ligger något i det. Men det är ju ointressant då man aldrig kan vara säker på något, så är det. Men man kan ju dra slutsatser av uppenbara och konkreta bevis mm. Då faller konspirationsteorierna fortare än fortast.

Last edited:
................... det skulle ALDRIG fungera att hemlighålla en så stor och omfattande operation, punkt............

Men ... den kanske är just så. Den gick inte att hemlighålla. Den bara förnekas.

..................

Jag är fullständigt övertygad om att huset rasar!

Hmm .... skrev inte jag några rader om dig nyss:)

Last edited:
Varför skulle Bush och hans män behöva riva WTC för att få alibi att börja jaga talibaner? Det är väl bara att börja kriga där man vill, när man vill i sann gammal USA-tradition.

Men ... den kanske är just så. Den gick inte att hemlighålla. Den bara förnekas.

Du missförstår mig uppenbarligen. Någon inom denna operation skulle garanterat läcka ut uppgifter som var onekbara från deras sida, fattar du nu?
Omöjligt, det finns betydligt mindre saker som de aldrig har lyckats hemlighålla. Om det hade funnits några aliens på Aera 51 så hade vi garanterat känt till detta också vid det här laget.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul