Kalla bromsar med vibrationer?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag letar ny bajk och ringde på en som tydligen hade något strul med bromsen som gjorde att den vibrerade innan skivorna var varma. Vad kan det vara och är det skivbyte som gäller?

Jag letar ny bajk och ringde på en som tydligen hade något strul med bromsen som gjorde att den vibrerade innan skivorna var varma. Vad kan det vara och är det skivbyte som gäller?

:confused: låter skumt....så det skulle sluta vibrera när den blivigt varm......tror inte på det om det vibrerar så e skivan skev och det e läge att byta...orginal till min vtr kostade 3200 så ett allternativ kan va att låta ngn duktig försöka svarva den,,,det går om den inte slått sig för mycket....

Påstår inte att det måste vara lösningen i detta fallet, men på gamla modellen av RSV Mille var/är det inte ovanligt med vibrerande frambroms. På dom hojarna kan det i vissa fall räcka med en grundlig rengöring av nitarna som håller skivan flytande. Bromsdamm smyger in emellan skiva/nit/medbringare och gör att skivan fastnar i medbringaren, med vibrationer som följd.

Kan vara värt att testa. På min Mille fungerade det inte, så jag tog det som ett tecken på att det var dags för ett par ISR-skivor...

Lycka till!

På min hoj orsakades vibrationer vid kraftiga inbromsningar av ett kasst styrlager, snabbt och enkelt att kolla upp. Att vibrationerna skulle försvinna när bromsarna blivit varma låter inte troligt.

/A

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...