kall motor låter mer......!?

så det gör det.. är det spännaren lr kedjan som e slut? och varför tysnar det när den blivit varm?

så det gör det.. är det spännaren lr kedjan som e slut? och varför tysnar det när den blivit varm?

Hur långt har den gått? En kedja håller länge.. Det brukar gå ett par, tre spännare per kedja på modeller som har taskig spännare

Jag gissar på att det sitter en semihydraulisk spännare som dels är fjäderbelastad, och får extra push av oljetrycket.. Dessa spännare kan rassla lite vid kall motor när dom gått några tusen mil.. Varför? Jag vet inte riktigt ..

Kamkedjespännare är ett mysterium.. De kan fallera trots att dom ser helt nya ut och verkar fungera perfekt

Spännare är busenkla att byta och kostar vanligtvis 500-1000kr. Jag hade bara bytt den och hoppats på de bästa.

Men som sagt googla amerikanska yamahaforum.. De är möjligt att dessa cyklar rasslar lite med kall motor?

Hur långt har den gått? En kedja håller länge.. Det brukar gå ett par, tre spännare per kedja på modeller som har taskig spännare

Jag gissar på att det sitter en semihydraulisk spännare som dels är fjäderbelastad, och får extra push av oljetrycket.. Dessa spännare kan rassla lite vid kall motor när dom gått några tusen mil.. Varför? Jag vet inte riktigt ..

Kamkedjespännare är ett mysterium.. De kan fallera trots att dom ser helt nya ut och verkar fungera perfekt

Spännare är busenkla att byta och kostar vanligtvis 500-1000kr. Jag hade bara bytt den och hoppats på de bästa.

Men som sagt googla amerikanska yamahaforum.. De är möjligt att dessa cyklar rasslar lite med kall motor?

okej.. min hoj har rullat 2900 mil... och vad jag vet och har läst så är det inte vanligt på denna hoj men men sånt händer väll endå..

min spännare är inte bus enkel att byta jag har rekat lite den sitter i bakkant mitt i motorn mot förgasar bryggan. det jag kommer fram till är att jag måste bort med luft burk förgasare rubb å stubb ! lr e ja ute och cycklar?

tack för bra och snabbt svar!

någon som bytt kamkedjespännare på en fazer 600 -98...?
tillvägagångssätt?

och vart kan man tänkas köpa den till ett bra pris?..förutom yamaha original....lr är det det original som gäller? det brukar vara det dubbla priset.....

Last edited:
jaaaa då har jag bytt spännaren UTAN frangång. rasslar lika som innan... va fan gör man tips motages gärna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fi fan för blåsare................

inga experter här? behöver massa tips lyssna på videooooon....

Jag har haft och göra med ett par fazer 600 och har ägt 2 själv. Alla låter lika illa när de är kalla tycker jag, men fösvinner när de blir varma. Om bara ljudet försvinner när den blir varm så sluta nojja och kör.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard